Färdigsemestrat

Ja då var semestern slut idag :(! Jimpa börjar jobba imorgon igen efter ett drygt 3 veckors långt jullov. Och när han är ledig från jobbet så har jag verkligen semester. På många sätt o vis! Han stiger till exempel ALLTID upp med barnen på mornarna så jag får sova. Lyx! Men det mina vänner är inte på mitt initiativ utan faktiskt självvalt av honom.

Vi har varit ute på årets första skotertur idag så nu fick man en riktig försmak på den underbara tid vi har framför oss. Vårvintern är bara för underbar!!! Jimmy ska sälja en av sina skotrar nu och köpa en mer "Johannavänlig" variant. Jag hoppas innerligt att den kör av sig själv för min ovana bakom en skoter är maximal! Men jag har faktiskt gått med på att göra ett försök med körningen i år (har vägrat tidigare vintrar).


...kanske jag innan skotersäsongen är över ;)

Annars rullar livet på ganska smärtfritt i Båtvik. Agnes har gått och blivit sjuk vilket känns lite trist då hon längtar sååå till sitt jobb (dagis)! Vädret har iaf blivit mer humant nu och man fryser inte ihjäl bara vid blotta tanken att gå utanför dörren längre. Därför har vi passat på att vara ute så mkt vi bara kunnat idag. Innan Agnes vek in årorna vill säga!

Hoppas ni haft en trevlig helg...

Kommentarer
Postat av: Jottan

Hur gör ni när nu åker ut på skoterdagar nu när ni är fyra stycken? Två skotrar eller skotersläp till barnen?

Är som nyfiken eftersom vi planerar skoterköp under året.

2010-01-11 @ 07:30:03
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Jottan

Låter hur skoj som helst, men jag tycker att priserna på skoterpulkor är helt galna.

Ska hålla koll på blocket.

2010-01-11 @ 12:04:14
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Åh, ser hur läckert ut som helst! Vi är skoterlösa för andra säsongen nu då det inte riktigt löns ha skoter i Sävar. Nu när vi har stuga i Glommers blir man sugen på skoter igen!

2010-01-11 @ 12:20:03
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mycket cool bild!

2010-01-11 @ 21:29:27
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0