Hallå 2010

Nytt decennium, vad häftigt! 

Man kan ju inte annat än spekulera lite i vad de 10 kommande åren kommer att bjuda på :)! 

Personligen så hoppas jag på en avklarad vidareutbildning och att jag hittar mitt drömjobb. Många härliga resor och förhoppningsvis har jag tagit tag i mina silversmidesplaner! Hoppas kan man ju alltid :)! Sen får vi se vad som händer på bebisfronten. Jimpa är ju som bekant väldigt envis men hans önskan om 4(!) barn kommer INTE på tal. Men en trea...ja, vi får väll se vad som händer! Det känns ju onekligen väldigt sorgligt om Manne skulle vara min sista bebisplutt! Märker ni att jag gått från ett starkt tvärnej till ett mindre kraftfullt nej?

Nyårsaftonen blev mycket bra! Åtta vuxna och fem barn var ett alldeles lagom stort sällskap i vårat hem. Middagen, innehållande tre rätter såklart, blev sååå god! Jag fuskade liiiite och fick i mig något för många kolhydrater än vad som är okej men what the fuck, det var ju nyår. Det får blir nya tag detta år :)!  

Under den gångna helgen så har jag jobbat. Det är inte helt fel att komma ut emellanåt och slippa allt stök hemma och runt barnen. Att sen få komma hem till nattade barn eller dukat bord, det är LYX det! Men jag ska inte sticka under stolen med att jag trots att jag endast jobbade två pass saknade de små så otroligt mkt! Jag är ju van att umgås med dem jämt!! Jag kommer att jobba en helg (ibland två) fram till sommaren vilket känns så där lagom mycket. 


Manne i sin absoluta värsta position, magläge!


Kommentarer
Postat av: Linda J

Vad du är duktig med att hålla dig ifrån kolhydraterna...måste skärpa till mig själv oxå. Jag hoppas iallafall att vi får ett superbra år och att vi kommer ses mycket =)

Kram

2010-01-05 @ 17:01:26
Postat av: Caroline

Vad glad jag är att jag kan läsa bloggen igen ;-) Härligt att nyårsafton blev bra o maten god. Jag har fuskat typ hela december, jag som vart så duktig sedan i somras. Det syns dessvärre på vågen med det samma! Förstår att det är skönt o komma hemifrån ibland, lite algom sådär. Jag ska börja jobba 80% 1 mars, USCH!! Jag avlider av jobbångest redan nu :-o KRAm o god fortsättning

2010-01-05 @ 17:30:54
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Vad duktig du är! Och vad spännande att inte stänga dörren helt till fler barn :)

Här får jag bestämma, rätt skönt att ha det så ändå. Ser fram emot 2010 och fler bilder i din härliga blogg! Kram!

2010-01-05 @ 21:45:30
URL: http://asasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0