Perspektiv

Ibland så kan jag komma på mig själv med att gå och gnälla över småsaker. Det kan vara tvättkorgen som håller på svämma över, skitiga fönster som borde tvättas eller kanske bara att mjölken håller på att ta slut och jag har glömt köpa ny. Sen när jag går in och läser den här bloggen som jag följt ett bra tag så känns mina bekymmer bara som löjligt pinsamma!

Så kände jag även efter mina sista besök hos Anna innan hon dog. Jag minns speciellt en gång när jag varit där då hon hade börjat bli riktigt dålig. På afton när Jimmy kom hem så svor han 7 svåra år över ngn växellåda som han skulle måsta köpa för si o så många tusenlappar. Det problemet kändes nästan som ett hån när jag tänkte på min väns problem några kilometer bort!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Mmm, perspektiv. Ibland är det alltför lätt att gnälla.

Kram till dig.

2010-01-27 @ 06:41:46
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Bettan

Jag läser också den och gråter till varje nytt inlägg. Var själv med när min egen mamma somnade in pga en hjärntumör när jag bara var 15.

Ja, visst får man perspektiv på saker och ting!

2010-01-27 @ 08:25:17
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja då man hör allt hemskt som händer överallt, då blir verkligen en sån sak som slut mjölk i kylskåpet en liten sak...men konstigt nog blir man ändå arg över sånna små saker ibland?? fan jag måste oxå skärpa mej!



Kram kram

2010-01-28 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0