Piffkrävande frisyr

Vi har smygfirat Jimpa lite ikväll fast han egentligen fyller år på måndag. Mycket trevligt i goda vänners lag! Han fick, kvällen till ära, välja tårta och jag blev inte speciellt förvånad när han valde den jag absolut mest hatar att baka. Hans favvo, marängtårtan, som jag lyckas att misslyckas med nästan varje gång jag gör den! Jag tror ändå att jag, efter många långa svordomsharanger och ett x antal kasserade ägg, fick till den till slut, phu! Nu är han på pubben och jag får inte igång tv-eländet så jag får vackert data lite istället innan jag känner mig trött nog för att sova! Och det lär dröja nattuggla som jag är :)!

Jag var in till stan igår och gjorde ett par ärenden, shoppade lite på rean samt klippte mig. Sååå skönt och definitivt inte en dag försent! Jag tog inte mer på längden än vad som behövdes men däremot så klippte jag upp det ORDENTLIGT! Shit vad hår det föll och jag kände mig rent lättare när jag gick ut från salongen :)! Hm, det sistnämnda var nog kanske lite psykiskt, haha! Nåväl, trots att jag faktiskt blev riktigt nöjd så inser jag nu att val av frisyr kanske inte var så vidare genomtänkt. Jag har nämligen en hel del självfall i håret och utan plattång så ser det...ja, mindre bra ut. Jag har alltså skaffat mig en frisyr som kräver lite fix! Mindre bra för en som inte väljer att lägga ner så nämnvärt mkt tid på piffning.

Hur som hellst...så här blev det:


Kommentarer
Postat av: Nattie

Satan så snyggt!! Tummen upp från mig! Jag önska jag hade mer rakt än lockigt, då skulle jag också klippa mig i en kort snygg frisyr!

Gratta Jimpa så jättemycket från oss!!!

Kram

2010-01-31 @ 14:14:24
Postat av: Linda J

Snyggt blev det iaf...själv har jag gett upp med plattången...mitt hår blir ju bara lockigare ju mer jag klipper upp det...skitjobbigt!

2010-01-31 @ 15:03:21
Postat av: Sandra R

Det blev jättebra med håret. Självfall är helt tokigt, mitt gör som det vill just nu. s

Wow, göra marängtårta från scratch?! Jag köper färdiga bottnar för att slippa halvgeggiga maränger.

2010-01-31 @ 16:12:09
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Det ser skitsnyggt ut! :)

Och nu då du klippt upp så mkt tar det säkert inte så lång tid att platta det heller.

2010-01-31 @ 17:47:11
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linda S

Jättefin i håret!!

2010-01-31 @ 18:47:15
Postat av: Emma

Jättesnyggt! Jag kan inte tänka mig att det skulle se sämre ut oplattat. Det är ju supersnyggt med lite självfall. Kladda in nån bra lockgelé i håret då det är blött så blir det garanterat supersnyggt!



Grattis till Jimmy! Hälsa honom så mycket från oss

2010-02-01 @ 13:57:33
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0