Vad gör man...

...när termometern visar närmare 30 minusgrader när man stiger upp på morgonen?

Inte beger man sig till pulkabacken det är då ett som är säkert!!! Vi packade ihop ungarna och åkte till äventyrsbadet i Piteå. En given succé.


Anja


Agnes



Manne fick pga av en ögoninfektion nöja sig med att sitta lite offside och titta på. Men det verkade inte bekymra honom :)!


Astrid


Valle


I afton så har jag bjudit Frida, Lourens och Konrad på middag. Det var himla kul att få höra liten resumé från deras 3 veckor långa vistelse i Sydafrika. Å vad jag skulle vilja åka dit någon gång i framtiden. Jag hoppas det blir av någon gång!!!

Jag bjöd iaf på en rätt som jag aldrig gjort tidigare och det är ju alltid lite spännande att bjuda på något man aldrig prövat förut. Det blev tack o lov väldigt gott så jag tänkte ge er receptet på en god och väldig lätt vardagsrätt.

KASSLERGRATÄNG MED BROCCOLI:

250 gr broccoli
500 g kassler i skivor
1 tsk chilikrydda
1 1/2 tsk potatismjöl
1 1/2 tsk curry
paprikapulver
salt
peppar
3 dl vispgrädde (funkar även med lättare varianter)
2-3 dl riven ost
4 msk chilisås

Gör så här: Koka broccolin i en minut i lättsaltat vatten och spola sedan av dem i kallt vatten, skär dem i mindre bitar på längden. Rör ihop ovispad grädde tillsammans med potatismjöl, curry, chilikrydda och chilisås, smaka av med salt och peppar. Lägg ut kassler i en form, lägg broccolin uppepå, häll sedan gräddröran över. Toppa med paprikapulver och riven ost. Gratinera i ugnen 225 grader i 10-15 minuter.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det där receptet lät ju som att till och med jag skulle kunna klara av :-)

2010-01-08 @ 09:45:57
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Va härligt med en baddag. Än har inte temperaturen legat över -17 här, oftast -10 så vi har iaf varit ute minst en timme. Men en baddag hade inte varit fel ju...



Tack för receptet. Välkommet i den ständiga kampen att förnya sig och inte bara äta samma. Kram

2010-01-08 @ 20:28:30
Postat av: Caroline

Vilka super-fina kort på fina barn!! KRAM till er!!

2010-01-17 @ 11:50:46
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0