Läge för listor

Jag älskar listor. Speciellt när det är lite mycket att stå i. Ikväll så har jag skrivit listor på vad som ska göras, av vem samt vad som ska handlas och till vad. Det är mycket nu :)! Och det beror på...

1) Att Agnes fyller 4 år på torsdag vilket innebär K-A-L-A-S för "lilla" släkten!
2) Midsommarafton och alla förberedelser inför denna dag.
3) Jimmys storebror med familj kommer från Sthlm på tors och ska bo här.
4) Jag jobbar typ jämt nu känns det som.  
5) Att jag är lite av en perfektionist, eller snarare kontrollfreak, och vill verkligen att allt ska bli bra!

Det är sista punkten som ställer till det en aning. För egentligen så behöver det inte vara så märkvärdigt. Och det kommer det inte att bli i år heller. Jimmy säger att han ska fixa allt men eftersom jag vill ha läget under kontroll och kan inte överlåta allt på honom! Jag måste ha koll! Kalla det typiskt tjejsyndrom om ni vill men så är det!

Hur som hellst så känner jag att jag börjar ha läget hyfsat under kontroll ändå :)! Idag så gjorde jag klart presentköpen vilket känns otroligt skönt. En punkt att bocka av på listan :)! Det blev bl a en studsmatta som jag är helt övertygad om att födelsedagsbarnet i huset kommer att bli fullkomligt överlycklig över! Det blev ändå en studsmatta efter många om och men. Jag är egentligen lite emot att köpa så dyr present till en 4-åring. Men men :)!

Jag har ingen bild att bjuda på idag så ni får en skön tappning av en av mina favvolåtar istället...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Känner igen det där allt för väl. Man blir less på att få göra allt i planeringsväg och när maken lovar att han kan fixa allt nästa gång duger inte det utan man är där ändå och vill vara med och bestämma... Vi gräver våra egna gropar kan man nog säga. ;-)

Hoppas allt går enligt planerna och att ni får en fantastisk födelsedag (vädret ser lovande ut) samt midsommar!

kram

2010-06-23 @ 08:16:50
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Frida

En riktig sommarlåt! Kan man parta till hela natten =)

2010-06-23 @ 08:18:14
Postat av: Pia

Oh oh oh!

Då kan du o jag hoppa o ta coola bilder i luften :D

2010-06-23 @ 13:19:22
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0