Söndag

När det kommer till val av inredning till huset och för övrigt i de allra flesta husfrågor så har jag och Jimmy väldigt ofta skilda åsikter. Det vet ju ni som läst min blogg ett tag. Ska vi välja färg på något så vill han en och jag en annan. Handlar det om möbler så är det samma visa där och det som är på tapeten just nu är vilken färg vi ska ha på utebelysningen. För inte ens där kunde vi vara överens :)! Men på något sätt så löser vi det. Det brukar bli många kompromisser och den som "förlorar" får ta nästa beslut. Det gäller att hitta ett sätt som funkar helt enkelt!

Men det är i en fråga som vi, jag vågar nog säga alltid, är överens om (tack o lov, haha). Det är när vi diskuterar uppfostran och regler som vi ska ha gällande barnen. Där har vi nog faktiskt aldrig hittills varit oense vilket är jätteskönt. För det känns ju betydligt mer väsentligt än vad vi ska ha för färg på t ex belysningen ute. Vi pratar jätteofta om vad vi ska använda för strategier i olika situationer och vad som ska gälla här hemma. Och borta också för den delen. Bara så att vi gör likadant och är konsekventa. Fast i praktiken så funkar det förstås inte alltid fullt ut. Som när Jimmy te x har varit iväg på övning länge och jag inte riktigt har orken att hålla på alla regler lika hårt som jag vanligtvis brukar. Men men, det ska nog bli folk av våra ungar ändå :)!



Hoppas ni har haft en trevlig helg! Här har det regnat i princip nonstop hela helgen och jag har inte gjort så mycket mer än jobbat. Men det otroooligt vackra bröllopet lättade upp det trista vädret och även stämningen på jobbet! Ojojoj, jag som älskar bröllop kan bara inte se mig mätt på kungligheterna, de fina klänningarna och så klart det utomordentliga v-a-c-k-r-a brudparet!!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tycker att det låter som att ni är eniga på rätt saker :-) Kram!

2010-06-21 @ 01:13:31
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej vännen!

åhhh vad underbart att ni är så överens om det viktiga i livet. Som du säger, skit samma om tapeter o färger... det viktiga är ju värderingar och mål i livet... det andra kan man verkligen kompromissa om!

Håller med dig, bröllopet var fantastiskt, det lilla jag fick sett! Mer krälek åt folket!

Hur mår Manne nu? smärtfri och opåverkad?

kram till dig!!

2010-06-21 @ 20:57:01
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Åsa

Skönt att ha samma syn på uppfostran, det törs jag säga att vi också har.

Här hemma tar vi ett rum var i princip, R får bestämma det mesta i ett rum och jag i nästa ;)



Kram på dig!

2010-06-22 @ 21:41:49
URL: http://asasminnen.blogg.se/
Postat av: Martina

Nog blir det folk av era fina ungar ja! :)

2010-06-26 @ 14:44:47
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0