Se upp, här kommer jag!!!



Nu har han kommit på det! 13 månader gammal. Nu är det bäst att barnsäkra allt i pingelhöjd :)!

Helgen har varit bra. Regnet som smhi hade utlovat har tackolov ersatts med sol. Jättesköna men blåsiga dagar. Rödtottens armar har tagit stryk av solens strålar. Ojojoj så känslig hud den damen har! Smörjer jag inte noggrant med spf 30 så är det kört! Illröd, prickig hud och väldigt mycket ajaj!

Filmen i fredags var s-u-p-e-r!!! Till o med bättre än ettan och det var så himmelens skönt att lämna hemmet för ett par timmar! Jag blir ju så låst på kvällarna när Jimmy är borta.

Vi har "samätit" middag tillsammans med Sandra o flickorna både igår och idag. Gräsänkornas förening :)! Igår bjöd Sandra på gott hemma hos dem och idag hade jag fixat maten. Mycket trevligt med sällskap!


...kvällsrace!

Det hände en hemsk grej här imorse. Manne for som en projektil ner för våran hemska trapp. Gissa om mitt hjärta slutade slå för ett par sekunder!!! HELVETES så rädd jag hann bli och när han landade så minns jag bara hur jag tänkte..."skriiiiiiik". Barn som är tysta efter en sådan olycka bådar INTE gott. Men lilla chockade Manne han skrek till min stora lycka! Jag glömmer hur snabb han har blivit och hann bara vända honom ryggen för att hämta en tröja när han var vid trappen. När jag vänder mig om några sekunder senare så ser jag hur han tar ett steg och rasar ner. Jag har inte kunnat tänka på annat idag. Vad som kunde ha hänt! Jag hade ALDRIG förlåtit mig själv om han hade skadats allvarligt. Men utan ett enda blåmärke så klarade sig våran finaste prins! Nu får jag bara försöka leva med mitt dåliga samvete!

 

Kommentarer
Postat av: Mettan

Jag måste också se SATC2 snart. Jag tyckte ettan var riktigt rolig, och serien är så härlig. Jag har också varit med om en hel del skrikande och skadade barn i helgen (6 årskalas) och har insett att det spelar ingen roll hur mycket man förmanar eller försöker förekomma en olycka - där det finns en vass kant så visst är ett barn där, där det finns en låg trappa att slå huvudet i så visst är det plötsligt ett barn där också... Kram på er

2010-06-13 @ 22:10:30
URL: http://blomsterkulla.wordpress.com
Postat av: Sarah

Jag lider med din rödtott - går själv omkring med röd, ömmande nacke och soleksem...

2010-06-13 @ 22:17:08
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Härligt nu går han! Stella gick med vid 13 mån, fast sedan tog hon en paus o började hasa på rumpan igen...

Tack så mkt! :-)

Nej jag har aldrig vart i Mölle innan, ska blir riktigt nice o åka dit!

Otäckt med Mannes fall, det går ju fort...

Leia brände med sina armar i förra veckan, otroligt, på typ 40 min utan solskydd på..

kram till dig!

2010-06-14 @ 07:43:40
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Bettan

Har varit med om samma sak själv - hjärtat stannar verkligen för några sekunder. Tur att allt gick bra!



Tyckte du tvåan var bra? Jag var och såg den förra veckan och blev duktigt besviken, hela första timmen satt jag och kollade på klockan och det kändes som att de pratade långsamt och pausade mellan replikerna för att få tiden att gå. ;-) En 2½ timmes film som de skulle ha klippt ner till 1½ men sista timmen gillade jag och Samantha är ju bara bäst!

2010-06-14 @ 08:18:02
Postat av: Sandra R

Heja Manne! Nu är hela stora världen din. :)



Fyy, jag ryser när jag läser om trappincidenten. Det är min stora fasa. A har ramlat ner för yttertrappan - som tur var hade han cykelhjälmen just då. Men hjärtat stannar och (iaf) jag ser det värst tänkbara scenariot framför mig. Vilken tur (och smidighet) att M inte slog sig. Och kram till dig för att du nu ska ha dåligt samvete en tid framöver.



Grattis till solsken, vi har regn, grå himmel och blåst. Rolig sommar! Iofs tittade solen fram en kvart när jag och A kte till förskolan.



Verkligen trevligt att du och S har samätit i helgen. Sånt gillar jag, varför sitta ensamma och uggla.



Ha en bra dag! Kram

2010-06-14 @ 08:28:31
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: mari

Hej!



Har själv varit med om samma sak med trappen, och man mår FASLIGT dåligt efter en sådan upplevelse. Den känslan som infann sig kommer nog alltid att följa med mig! Thudor ramlade nedför farmors trapp och jag minns att jag sprang efter honom och höll på att få tag i honom men han ramlade vidare ner på golvet som en liten boll. Där låg han stilla, minns jag skrek att de skulle ringa ambulans jag var hysterisk och gjorde det man INTE ska göra, jag tog upp honom i ren panik och höll honom. Han grät lite och sen undrade han var farfar var och gick ut till honom med staplande steg!



Nu är jag livrädd när My är i trappen och kan fortfarande mana Thudor att gå försiktigt i trappen fast han snart är 8 år!



Hoppas ni har det bra i övrigt, läste på norran att det var en tjuvliga i närheten av er så lås dörrarn!



Vi kanske ses i sommar!



Kram

2010-06-14 @ 09:04:43
URL: http://www.miaberglund.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vad duktig han är som går! Men som sagt, dags att barnsäkra ;-)

2010-06-14 @ 14:27:14
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Frida

Ojojoj! Trappor i allmänhet, och eran i synnerhet, är rena rama skräcken. Vilken tur att det gick bra!

Och gå har han börjat göra också. Härligt! =)

2010-06-14 @ 20:44:13
Postat av: Åsa

Grattis till duktiga Manne! Det måste vara så härligt att lära sig gå (synd att man inte minns det faktiskt)!



Usch, vad läskigt med fallet. Det händer ju så fort! Skönt att det gick så bra, en extra stor kram till dig idag! Kändes i hela mammahjärtat när jag läste!



Jag såg också SATC igår, skrattade massor!

2010-06-14 @ 21:49:25
URL: http://asasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0