Åsså lite självömkan...

Efter lördagens utedag så väntade en nästintill heldag inne på söndagen :(! En ofrivillig sådan kanske jag ska tillägga!

Jag ska berätta för er vad det jobbigaste med att ha småttingar är. Det är inte gråt, gnäll, tjat eller trotsperioder. Nej det är när man själv är sjuk och inte har orken att omsorga de små liven. Det finns ett scenario som är snäppet värre oxå. Det är när bägge är sjuka, alltså både jag och Jimpa. Så var det här hemma igår.

Och hade jag vetat att läget skulle vara som det blev igår så hade jag ALDRIG gått ut på trevligheter i lördags. A L D R I G!!! Men då visste vi inte att Jimmy skulle ligga helt utslagen och att jag också skulle känna av förkylningens sviter. Så efter på tok för lite sömn så tvingade jag mig upp före ottan med barnen igår morse. Hela dagen blev en lååååång väntan på kvällen, lugnet och soffläge. Eftersom jag var den piggare av oss två så fick jag ro skeppet här hemma med barnen och mat som skulle lagas. Tackar gudarna för nässpray och Ipren! Jippi ka ye!!!

Nåja, dagsformen är något bättre idag och vi har faktiskt spenderat ett par timmar ute i det fina vädret på förmiddagen. Det går åt rätt håll :)!



Något roligt i allt sjukdomselände är att jag helt oplanerat shoppat en ny mobil idag. Med inbyggd gps vilket passar fröken sämst lokalsinne alldeles förträffligt! 

Kommentarer
Postat av: Jottan

Ohhh så sant!



Man lider av västa sortens självömkan när man är sjuk och inte får vara det.

Jag hade en sån dag förra veckan då jag och båda barnen låg i magsjuka. Jisses vad man bara vill ligga still och inte springa omkring och fixa tvätt och mellis.



Hoppas det vänder.

2010-03-08 @ 16:57:53
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Ja, det är inte alls kul att vara sjuk själv och behöva dra hemmagörat och barnlekar.

Snygg mobil!

2010-03-09 @ 09:22:45
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Caroline

Men du, stackars dig som fick dra ett tungt lass trött o dan!! :-( Hoppas du kan vila upp dig nu i veckan då! Nice telefon. När mitt avtal går ut i juni är jag först till affären o köpa ny med! Vill ja en iphone tror jag.

kramis

2010-03-09 @ 19:46:31
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0