Award



TACK snälla Åsa, Caroline och Sandra för utmärkelsen och fina ord :)!

Så nu...

*länka personen som du fått den av

*berätta sju saker om dig själv

*välj sju bloggar som du vill ge den till

*länka till dem

*lämna en kommentar i deras blogg med information om att du har gett dem en award


Sju saker om mig...

Nu är det, pga att jag antagit denna två ggr tidigare, lite svårt att komma på 7 sanningar om mig som jag inte nämnt tidigare men jag ska göra ett försök.

1) Jag hade en kanin som hette Agnes när jag var liten.

2) När vi är inne på namn så kan jag berätta att jag nästan hoppades på att barn nr 1 skulle vara en flicka. Bara av den anledning att Jimmy vägrade gå med på något annat nämn än Manne om det visade sig vara en pojke!!! Drygt 2 år senare när namnet fått "sjunka in" lite så började jag gilla namnet. Väldigt mycket till och med! Tack o lov för det kan man väll lugnt säga så här i efterhand :)!

3) Jag svär tyvärr alldeles för mycket men försöker tänka på mina ordval i barnens närvaro. Det går väll si så där! Agnes har iaf inte anammat mina mindre bra ord vilket är ett plus :)!

4) Jag har katastrofalt dåligt mörkerseende vilket innebär att jag är en livsfara på vägarna när det är mörkt.

5) Försummade i princip hela första året på gymnasiet då skoltröttheten tog totalt överhand. Hämtade mig dock under de sista två åren i gymnasiet som tur var.

6) Jag har varit kopiöst mörkrädd. När vi bodde i Blekinge hade jag nästan aldrig uppe persiennerna när Jimmy var borta på övning. I Stockholm hade jag alltid med mig överfallslarm och en kniv som Jimmy gjort på slöjden när jag var ute ensam på kvällarna. Har övervunnit min rädsla nu och det är ju för tur med tanke på hur vi bor :)!

7) Jag lyckades med hjälp av ett säkert knep att ta mig in på krogen ett flertal gånger innan jag fyllt 18. 

Jag skickar inte vidare den till någon speciell utan låter er som känner er som vill ta den. Meddela mig gärna om ni gör det! 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag vet vad knepet var! =)

2010-03-10 @ 23:01:38
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Martina

Jag ger mig på utmaningen!

2010-03-10 @ 23:25:47
URL: http://fantasiee.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad roligt att läsa om dig!! :-)

Jag har med varit sjukt mörkrädd... men det är bättre nu med!

Ha en fin dag!!

KRAM!!

2010-03-11 @ 08:20:15
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jottan

Ja nu snurrar det bara runt runt här hemma och vi verkar ha noll immunförsvar.



Så tungt att vara sliten mellan jobb och familj. Tyvärr har sambon ett jobb som inte ger honom möjliget att vara hemma med barnen alls vilket har gjort att jag inte kunnat jobba mycket sista veckorna.

Självklart prioriterar man familjen, men att gång på gång sätta dem i knipa på jobbet är inte alls roligt.

När man väl varit hemma flera år med två barn och kommer tillbaka vill man kunna ge gärnet och visa att man fortfarande kan och vill.



Men nu jäklar ska Ebba inte smitta Emil eller oss andra med förkylning. Nu räcker det.

2010-03-11 @ 19:06:57
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Jonelin

Vilka härliga barn och blogg du har!

2010-03-11 @ 22:33:08
URL: http://jonelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0