Ombytta roller

Imorse så var det inte Jimmys utan min väckare som ringde. Den här veckan så är det nämligen han som har hemmabiten och jag jobbar. Eller går utbildning om jag ska vara helt korrekt :)! Må-fre kl 8-17 och jag är helt färdig redan efter första dagen! Hjärnan är inte van att jobba som den gjort idag :)))!

Efter hela förra veckans frånvaro av hjälp i hemmet så känns det faktiskt ganska skönt att komma ut på egen hand. Ta en liten paus från alla blöjbyten, matningar o nattningar och komma hem till ett dukat bord och städat hem. Vilken LYX! Men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar de små så otroligt mycket! Tur att utbildningen bara är en vecka!  

Jimmy var borta på jobb i fjällen hela förra veckan och kom hem igår kväll. Min vecka som solokvist började ju som ni vet allt annat än lysande med sjukdomar som bidrog till ett X antal svordomar över hans frånvaro. Men vad hjälper det att vara arg och frustrerad? Jobb är ju jobb och han kan ju inte stanna hemma bara för att jag känner mig krasslig. Att ro skeppet ensam hemma med två små går iaf betydligt bättre om man känner att krafterna o orken finns kan jag konstatera så här i efterhand!!!   

Nu ska jag försöka rycka upp mig så jag inte fastnar i det här tillståndet...

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Den där isbjörnen kunde varit jag. :)

Ah, städat hem... Den som ändå kunde få det någon gång.

Ha en trevlig kursvecka.

Kram

2010-03-16 @ 07:58:10
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad duktig du är som sköter hela ruljansen när Jimmy är borta. Skönt att ni äntligen har lite hjälp av mormor så du kan få lite egentid för visst är det guld värt!



Vi kanske ses när vi kommer upp i sommar!

2010-03-17 @ 12:21:05
URL: http://miasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0