Fredag

Vilken galen vecka det här har varit i veckan! Totalt raka motsatsen till den föregående veckan då jag var gräsänka och hade ensam hand om allt vad skötsel av barn och hem innebär. Den här veckan så har jag aldrig bytt en blöja, aldrig lagat en middag, aldrig satt igång en tvättmaskin, aldrig hängt eller vikt en tvätt, aldrig dammsugat, aldrig handlat och aldrig nattat barnen (ja bortsett från en kväll). Och vet ni, det har känts så himla lyxigt! Får man säga så??? Men det finns en nackdel...jag har knappt sett röken av barnen då jag kommit hem vid 17.30-tiden och de har lagt sig runt 19.

Jag kan inte säga annat än säga att Jimmy har skött sin hemmapapparoll utomordentligt. Nästan lite för bra. Han har utöver att tagit hand om barnen, skött matlagning, städ, tvätt(!!!) och byggnation av tvättstugan hunnit med att städa o röjja ur VARENDA skåp, låda och garderob i h-e-l-a huset och städat frysarna, kylen och ugnen! Efter veckans föreläsningar så kan jag bara konstatera att han måste lida av något maniskt tillstånd...eller ADHD-light ;)! Men jag klagar inte...jag får bara lite ångest över att han har gjort mer på hans pappalediga vecka än vad jag gjort på ett år som jag nu varit hemma!

Utbildningen har varit helt kanon men korvstoppning på hög nivå. Hjärnaktiviteten har varit på minus på kvällarna och jag minns inte sist jag varit så mentalt slut! Jag har dock känt mig pigg fysiskt så det har blivit en hel del träning i veckan vilket har känts sååå välbehövlligt efter allt stillasittande! Och det bör tilläggas att jag faktiskt kommit i säng runt 22 varje kväll vilket inte har hänt så länge jag kan minnas!!!

Jag har ingen bild att bjuda på idag men däremot lite skön fredagsmusik....



Hoppas ni får en skön helg!!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Den låten passar som skön lördagsmusik också :-)

2010-03-20 @ 12:42:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Wow. Blir verkligen impad över vad som blivit gjort hemma hos er den här veckan.

Har också karln hemma på veckorna, men han hinner inte göra nåt av det där... Konstigt ;-)

2010-03-20 @ 13:39:09
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Åsa

Härligt! Han har ju varit hunnit med massor!

Jaja, de sämre veckorna kommer nog drabba honom också ;)

Hoppas ni har en härlig helg! Kram!

2010-03-21 @ 11:34:26
URL: http://asasminnen.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha här blir man bortskämd hör jag! :)

Det blir Norrland nästa gång Jonny kommer från Norge så snart ses vi!

2010-03-21 @ 17:29:02
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0