Trötta ben

Jeeesus vilka trötta ben jag har ikväll! Men det är inte konstigt med tanke på dagens aktiviteter. Först cyklade jag dryga 1,5 mil i en hemsk motvind. Sen blev det step up ikväll & slutligen ett pumppass på det. Hej hej spaggettiben! Men när det kommer till att jag är trött pga träning så är det mer en skön trötthet än en jobbig trötthet. Ja ni fattar nog hur jag menar! Fast cykelturen hade jag nog faktiskt kunnat skippa vid närmare eftertanke! 

Jag och Manne har varit på 1-årskalas idag hos en 1 veckas äldre kompis till honom. Ett kalas som Agnes sett fram emot såååå mkt. Men för stackars taggade Agnes blev det inget kalas utan detta läge...

 
...så var det dags för en febersläng i huset! Härligt, härligt! 40 graders het flicka och jag får hemska flashbacks av hennes feberkramp varje gång hon tempar så högt. Pumpar i henne Ipren som det vore vatten. Usch, det där minnet kunde jag varit utan!

Fredagens aktiviteter, utgången alltså, var riktigt trevlig. Eller stora delar av kvällen iallafall. Förfesten var det inget fel på. Men allvarligt, att köa i nästan en timme för att komma in på krogen är ju verkligen största partydödaren. Jag var både jävligt less och riktigt förbannad när vi äntligen kom in. Väl inne så var det ny kö för att hänga av jackan. Sen köades det till slut i baren. Dessa köer och all tid som spenderades i dem höll på göra mig galen! Näe, jag är nog ingen större fan av krogbesök i staden ändå! Tacka vet jag hemmatillställningar med goda vänner!!!

På tal om det så hade vi det i lördags. En trevlig hemmatillställning alltså. Sandra med familj kom hit och grillade med oss.

Nu måste jag söka mig uppåt. Till sängen. Agnes somnade för natten innan klockan var 18(!) så jag misstänker att den lilla rödtotten vaknar tidigt som fasen imorgon.

Hoppas ni har haft en bra helg!!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har en jobbhelg, men den var rätt okej ändå. Nu tre timmar från långledigt...!

2010-05-10 @ 04:00:01
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Linda S

Synd på missat kalas för rödtottan, men hon ser ut att ha det rätt så gosigt där hon ligger. :) Här är det också feber på tösen..

2010-05-10 @ 09:14:57
Postat av: linda bystedt

Håller helt med dig om att det är jobbigt att gå på krogen. Ibland så känner jag ett jätte "sug" att få ut och dansa å ha kul, men blir oftast så besviken när man väl är där.. nä tacka vet jag de kvällar det är tänkt att man ska ut men man har haft så trevligt på förfesten så det blev Fförfest" hela natten..

Hoppas att agnes kryar på sig, och manne slipper elendet:)

2010-05-10 @ 18:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0