T.R.Ö.T.T

Jag är så inihelvetes trött ikväll. Så vad gör jag då uppe nu tänker ni säkert! Jo, jag kände att jag behövde landa i soffan och känna lugnet en stund innan sängen kallar. Den här dagen har gått i ett!

Så här har min onsdag sett ut...steg upp kl 05.20 efter alldeles för få timmars sömn. Lämnade Manne på dagis (A sov hos mamma). Jobb. Hämta barn på dagis. Hem, laga mat, lek och nattning av småtrollen. Styrkepass i gymmet & spinning. Hem, dusch, hänga tvätt, packa inför morgondagens dagislämning. Det sistnämnda avslutades precis nu. Phu!

Mannes har avverkat två dagar på dagis nu och det har gått toppenbra trots den väldigt knappa inskolningen som han fick! Han blir alldeles vild av glädje när vi stannar bilen utanför dagis och han upptäcker vart han är. Bägge dagarna har han sprungit in på avdelningen fullkomligt överlycklig. Lämningarna blir väldigt hastiga då han knappt har tid att vinka av mig. Idag så hade han alldeles för mycket att göra och inte alls tid alls att vinka av mig :(! Nåja, bättre det än tvärtom!

Nu...efterlängtade SÄÄÄÄÄNGEN! God natt!


Kommentarer
Postat av: sandra R

Uj, det var en proppad dag. Varje dag borde innebära åtminstone en timmes vila.

Skönt att Manne trivs, njut av det.hoppas denna dan blir lugnarekram

2010-10-28 @ 06:46:15
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: linda s

Oj, smockad dag! Vad bra att Manne trivs på dagis! Hellre det än tvärtom. Men visst känns det trist ibland när ingen av barnen har tid att säga hejdå ordentligt. ;) Melvin brukade öppna dörren åt mig, peka och säga "gå nu!"...... Ida gjorde likadant efter inskolningen. Haha!

2010-10-28 @ 08:24:57
Postat av: Emma

Vad skönt att det funkar bra på dagis,annars blir det ju direkt jobbigare att få ihop vardagen. Men det är inte lätt att hinna med livet som heltidsarbetande föräldrar. Ibland brukar jag stanna upp och fundera om det är meningen att livet ska vara såhär hektiskt o stressigt. Allt för att man ska ha råd med mat på bordet.. sjukt

2010-10-28 @ 09:43:55
URL: http://emsie.blogg.s
Postat av: Annelie

05 är en helt orimlig tid att vara vaken.

2010-10-28 @ 11:23:54
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Martina

Härligt att det går så bra på dagis för lilleman!

Känner igen det där med att sitta uppe, igår var jag så trött så jag inte Orkade gå o lägga mig förrän alldeles för sent :]

Och det är gött när Valle vaknar vid 6-tiden när jag jobbar, inte när jag är ledig.. :S

2010-10-30 @ 08:58:35
URL: http://fantasiee.blogg.se/
Postat av: Mettan

Godmorgon! Hoppas att du får en lugn och mysig helg efter dina hektiska dagar. Ja Budapest blir spännande men Cypern såg inte illa ut heller:) Nu kommer solen fram här så det är dags att börja jobba lite. Niklas bygger bastu och jag renoverar sovrummet, strax klar:) Kram och hälsa

2010-10-30 @ 09:35:11
URL: http://blomsterkulla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0