Min helt egna dag

Jag ska erkänna att det inte är bara en gång som tanken har slagit mig hur skönt det skulle vara med en helt ensam dag i hemmet. Helt själv utan att tänka på lunch och middagar som ska lagas på någolunda regelbundna tider, en miljard kläddiskussioner på morgonen med fröken "ska bara ha leggings eller klänning", barn som ska lämnas/hämtas på dagis, bytas blöja på och läggas. Sen vi fick barn så har det aldrig hänt. Tills idag. Och min dag har hittills sett ut så här...

SOVMORGON! Visserligen är jag van med att få sova länge på mornarna men det kändes lite speciellt idag med ett tyst och tomt hus. Konstig känsla!

FRUKOST/LUNCH i lugn och ro framför tvn. Jepp, jag passar på när katten är borta :)! Eller kattungarna kanske jag ska säga för vi låter inte barnen äta måltider i soffan.

PROMENAD genom skogen till Byske tur och retur. Kaffe hos mamma.

Nu ska jag bara känna lugnet innan kvällens pump/spinning. Kanske lägga mig på soffan och zappa lite tv :)! Det var min dag. So far! 

Kommentarer
Postat av: Jottan

Tänk vad tiderna ändras.



Innan Pelle och jag fick barn brukade vi ofta säga att allt var så tråkigt och inget hände. Nu tittar vi på varandra när allt är som mest kaos runtomkring oss och undra hur vi egentligen tänkte.



Att alltid sova ut på mornarna var tråkigt - nu helt fantastiskt.



Att inte ha något att göra brukade driva mig till vansinne - nu drömmer jag om det.



Visst är de helt underbara, men egentid är sällsynt.



Passa på!

2010-09-22 @ 17:39:07
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter UNDERBART! =)

2010-09-22 @ 19:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0