Från ett bak till ett annat

Från gårdagens pepparkaksbak till dagens storbak av lussebullar!



Idag har jag och Ida bakat en jätteladdning med lussebullar. Och de lär ätas med omsorg för h*lvetes vad dyrt saffran är i år!!!

Mannes & 2,5 månader äldre Hugo (Idas son). Dvs de blivande Båtviksligisterna :)!

Hade vi haft en gnutta snö ute idag så kanske lite julstämmning hade infunnit sig i allt julbakande. Men med ett grått och mörkt landskap utanför fönstret så känns julkänslan väldigt långt bort. Tyvärr!!

Nu ska jag och Agnes ta tag i adventspyntningen. Jag ska slå igång lite julmusik så man kanske får lite känsla av den kommande högtiden. Jag köpte faktiskt en ny julskiva förra veckan som jag trodde Jimmy skulle knäcka när han såg vad det var...EMD...han höll på dö! Så bäst att passa på att poppa när han är borta :)))! 


Kommentarer
Postat av: Martina

Dom blivande båtviksligisterna skulle ju va Valle o Manne! :/

Jag röstar nej för lösenordsskydd... Även om alla inte kommenterar så måste dom ju gilla bloggen om de återkommer. ;)

2009-11-24 @ 16:16:00
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: Ida Vikström

Familjen Vikström-Marklund har smakat bullarna och de var lika goda som de ser ut på bilden. Ligisterna ser lika sockersöta ut som bullarna!

2009-11-24 @ 19:30:27
Postat av: Maria Markström

Shit, vad goda lussebullarna ser ut. Har du något bra recept som man kan få?



Här blir det adventspyntning idag! Alvina är något uppspelt :-)99

2009-11-25 @ 10:08:31
Postat av: Bettan

Du, jag har också köpt EMDs julskiva och gömde den undan makens granskande blick. Poppar den på jobbet och gillar den skarpt. :-)

Här blir det också lussebullsbak idag!

2009-11-25 @ 10:40:32
URL: http://wigenstam.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0