Vetgirig 3-åring

Det finns nog inget svar i världen som Agnes inte har en följdfråga på! Så även ikväll när hon frågade mig vart jag skulle och jag svarade träna. Ungefär så här följde våran dialog...

A: Träna vadå?
Jag: Jag ska åka iväg och cykla.
A: Vart ska du cykla då mamma?
Jag: Ingenstans. Cyklarna står stilla.
A: Snurrar inte hjulen?
Jag: Jo men cykeln står stilla.

Jag undrar hur mycket klokare hon blev av vårat samtal. Men allvarligt, hur förklarar man ett spinningpass för en 3-åring??? Jag ångrar att jag inte bara sa att jag skulle ut och springa!

Kvällens pass var för övrigt helt kanon! Jättebra musik och mycket folk. Jag kände mig jättetaggad och stark i benen och körde så blodsmaken nästan gjorde sig påmind i munnen! Ibland är det så skönt att gå på ett träningspass där man inte behöver tänka så mycket utan bara köra på.  


Kommentarer
Postat av: Tessan

Haha! Vad rolig hon är! =) Du kan ju förklara för Agnes att spinning håller man på med bara om man inte är riktigt klok.... =)

2009-11-24 @ 00:01:01
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Bettan

fniss Känner igen det där.

"Mamma, vart ska du?"

"Ska iväg och träna."

"Vaddå träna? Träna på bokstäverna?"

"Jag ska iväg och gympa" (säger jag även om det är pump eller step - varför krångla till det?)

"Jaha, som på dagis?"

"Ja, precis"

:-D

2009-11-24 @ 11:41:24
URL: http://wigenstam.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0