Fisheye

Vilket väder vi har haft idag! Det är verkligen vååååår i luften! Vilken lyx att få vara ledig en sån här dag och kunna njuta av solens varma strålar!

Vi har invigt min nya kamera idag. En liten efterlängtad kompaktkamera som jag äntligen fått tummen ur och köpt. Som jag saknat ett mindre komplement till min systemkamera. En liten att ha i fickan de gånger den stora inte får följa med. Jag hittade lite roliga inställningar som vi testade för fullt idag. Vad tror ni om fisheyeeffekten =)? Inte alltför smickrande resultat men oj så kul vi hade! Här kommer delar ur familjen miffo...






Vinterskorna har åkt ut i förrådet idag och vår/sommarskorna har åkt fram. Jag är kanske lite väl optimistisk nu när de fortfarande kan komma snö.



Promenaderna har blivit tre stycken idag. En kort, en längre och en lååång. Men i det här vädret som vi haft idag så har jag kunnat gå tre till =)! Helt lovely!

Och cyklatcyklatcyklat har det gjorts. "Mamma kan vi fara på en cykekltur" är den stående repliken här hemma för tillfället. Igår så drog hon ner i diket i en nedförsbacke. Hon skulle träna på att cykla med stängda ögon sa hon. Idag blev det en till krasch i diket och denna gång var det visst träning på att släppa händerna som var orsaken. Oh my good!




Det har även producerats en del pärlplattor under dagen.

Kommentarer
Postat av: Maya

Svar: kuddarna är köpta på Hemtex. Det var dessutom rea nu. 49 kr st. :)

2011-04-14 @ 22:19:02
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, vilka roliga bilder! Vad blev det för kamera?

2011-04-15 @ 00:20:39
URL: http://malteemmet.blogg.se/
Postat av: Sandra R

:) Roliga bilder! Håller med om att det behövs en liten kamera att ha med när det är ont om plats. Vi använder iofs oftast mobilerna.



Agnes då, stängda ögontricket ska nog vänta några år. Vad tuff hon är!



Trevlig helg! Kram

2011-04-15 @ 07:47:02
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Nattie

Vad har du köpt dig för kompaktkamera? Jag sålde nyss min Canon Ixus HS 300 och den hade också fisheye inställning bland annat. Nu köpte jag en Nikon igen. Kramelikram!

2011-04-15 @ 13:04:51
Postat av: Tessan

Hahaha!! Det verkar som att Barbro & jag är släkt!! =)) Det är inte bara jag som cyklar ner i diket!! =) Den där bilden måste jag få låna!

2011-04-15 @ 14:50:40
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Jenny

Haha. Skrattar både åt bilderna och Agnes cykelträning =). Klara vill inte ens cykla, fattar inte, tycker hon skulle vilja kunna hänga med brorsan, men icket.

2011-04-15 @ 20:00:10
URL: http://jennymarklundstankar.blogspot.com
Postat av: Frida

Fantastiska inställningar hördedu =)



Underbara vårkänslor, precis som du beskriver. Förstår inte hur vi klarar oss utan dem större delen utav året...



2011-04-15 @ 21:10:06
Postat av: Caroline

Hej där!

Ja visst är det ett måste med både en liten och en stor kamera. Jag har ju min iPhone som komplement, eller ja, jag har min systemkamera som komplement till min iPhone ;-) Tar nästan bara med iPhonen som har så många roliga appar till.

Vad härligt med så många promenader, och jag förstår att du känner dig extra pigg och sprallig av vårvädret! Att känna den första vårluften och gå på barn asfalt för första gången det året, är ngt nästan magiskt!

Ha en fin helg,

kram!

2011-04-15 @ 21:34:56
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0