LÅNGLEDIG...

...om man nu kan kalla 3 dagars ledighet för långledigt? Fast jobbar man heltid som jag gör så känns det så!

Idag så har det varit så himla skön stämning på jobbet! Många har en kommande långledighet (mer än 3 dagar då) så humöret har varit på topp hos samtliga hela dagen. Även hos mig trots att jag jobbar både julafton, juldagen och annandagen. Fast det har jag i nuläget förträngt!!!

Min, enligt mig, kanonchef berättade för mig idag att han fått skit från högre höjder att han gett mig föräldraledigt vid så många (7) tillfällen under 2007. Tydligen så finns det regler som säger max 3 tillfällen/år och det hade jag ingen aning om. De flesta av dessa 7 tillfällen har uppstått pga av Jimpas jobbs "underbara" framförhållnig då han fått veta att han ska iväg på övning/utbildning/jobb på annan ort med ett par dagars varsel!
Chefen hade iaf lyckats motivera orsakerna för de högre makterna så de blev något så när "nöjda" men nu gäller det att skärpa sig inför 2008 så han inte får skäll igen! Jag hade faktiskt ingen aning om denna regel tidigare!

Om jag ser till nästa år så vet jag redan när de 3 tillfällena kommer att bli. Första är då jag efter nyår går ner till 80% tjänstgöring...det räknas visst som ett tillfälle! Andra tillfället blir till sommaren då jag förlänger min semester med 4 veckors föräldraledighet ---> NICE som f*n! Tredje och sista blir över jul- och kanske nyår. Det känns ju onekligen lite trist att de 3 tillfällena redan är "förbrukade", kan alltså inte ta ngt där emellan! Nåja, jag kunde ju ha värre problem än detta!

Imorgon så drar jag å Sandra till Piteå för att inhandla de sista klapparna/armbåga oss fram bland allt folk! Mindre lysande att vara ute sista vardagen innan jul då det dessutom är löning! Ingen bra kombination! Men vad gör man...jobbar heltid och ska hinna med hem o familj plus massvis annat och tiden räcker inte till!!! Smågangstrarna lämnar vi hemma hos deras mormödrar.

Nu ska jag ta en kall  och känna lugnet!

Jag kommer att lägga ut en julbild på mitt lilla gull varje dag till jul nu. Detta är dagens bidrag:
image159

Kommentarer
Postat av: Emma

wow vilken underbar bild!!!!!

2007-12-20 @ 21:27:32
Postat av: emma

så fin bild på lillstumpan :-) skönt att du får vara ledig och njuta lite av julstämningen! kram på er

2007-12-20 @ 21:45:08
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Annelie

Åååååh, fantastisk bild! Vill också kunna fota Emsan så.

2007-12-21 @ 02:13:28
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0