Våldtäktsmän vs älgar

Blev lite full i skratt ikväll när jag gick hem från Byske till Båtvik i det mörkaste mörker. Tänkte tillbaks på Stockholmsåren och de gånger jag färdades ensam nattetid på huvudstadens gator. Ska inte sticka under stolen att man ibland var lite halvskraj att möta en våldtäktsman eller mördare. Nojig? Kanske, men det kan ju faktiskt hända! Under kvällens prommenix så gick jag och var rädd för att en stor och otäck älg skulle dyka upp. Hatar verkligen de stora asen till djur och skulle nog skita på mig om så var fallet att det dök upp en. Hur som hellst...känns som att min älgskräck är mer hanterlig än skräcken inför någon sjuk knäppskalle!!! Så istället för överfallslarm, som jag faktiskt använde flitigt under mina första år i Sthlm, så kanske man skulle inskaffa ett hagelgevär?



Nu är jobbhelgen avklarad och jag måste säga att det varit helt okej att spendera helgdagarna inom låsta dörrar. Att jag på lördagskväll möttes av ett nystädat hem när jag kom hem och en GRYM middag som stod färdig idag gjorde inte saken sämre! Jimpa hade kockat ihop färsk röding som han serverade med den tamefan godaste såsen jag smakat ever! Ska nog ta på mig ännu fler helger om servicen hemma fortsätter att vara så bra!!!

Gick hem från jobbet en timme tidigare idag så jag kunde åka och handla lite julklappar och en present till min pappa som fyller år nästa helg. Det borde vara förbjudet att fylla år i december (kom ihåg det Sandra och kniiiip)! Speciellt när det gäller pappa som det är nog svårt att komma på något bra att köpa till julklapp. Nåja, fick en del klappar köpta och jag kan därmed bocka av lite mer på min inköpslista.


Måste ju visa er Jimpas traktor som ÄNTLIGEN är färdig nu! Han har väll bara tjugofemtusentrehundraelva timmar på den hittills i höst/vinter. Men då kanske jag bör tillägga att han har haft sönder den i atomer. Synd att jag inte hade en förebild!


Here it comes:
  


Kommentarer
Postat av: Tessan

TACK! Och GRATTIS själv!! =)På självaste Nobeldagen!! =)) Vilken söt liten traktor Jimmy har gjort! Men vad ska han ha den till?? I och för sig kan det ju vara bra att ha en traktor om man åker ner i diket med bilen på vintern! Vad duktig du är med julklappsinköpen! Måste säga att det var väldigt lyxigt i år att bara betala och sen fixar nån annan inhandlingen. =) Och du, överfallslarmet funkar kanske på älgar också. Det är nog betydligt enklare än att ta jägarexamen och skaffa hagelgevär. =) Kram!

2007-12-10 @ 00:39:30
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0