Julbestyr

Jag har tidigare nämnt att min hantering av adventsljusstakar kan få förödande konsekvenser. Av den anledningen så köpte jag till Jimmy lättnad denna variant i år med värmeljus. Den har eldats flitigt och mååånga, många värmeljus är redan avverkade. Men jag kan ändå inte tycka att det är en riktig advestljusstake då inga vanliga långa ljus används. Jag tänder ju alla ljus på en och samma gång då det bara ser löjligt ut att bara tända ett eller några åt gången.



Därför så kunde jag bara inte låta bli att shoppa den här som jag "sprang på idag". Vit med bruna hjärtan, helt perfekt till vårat brun/vita vardagsrum dessutom! Men ni behöver inte vara oroliga...jag lovar att elda med omsorg :-)! Dessutom så är det ingen brandvänlig mossa i den utan kaffebönor.



Ikväll så har jag varit på spinning. Gjorde en liten miss och solade precis innan passet. Det visade sig vara en riktigt BAD IDEA!!! Ni som prövat spinning förstår nog vad jag menar. Passet i sig ger ju en ordentlig temperaturhöjning i kroppen och med en solning på det så har jag nog utsatt min kropp för absolut maxtemp ikväll.

Jag brukar vanligtvis aldrig sola vintertid. Eller aldrig kanske jag inte ska säga. Men väldigt, väldigt sällan iaf! Nu har nöden ingen lag då min hy är bortom färgskalornas nyanser. 

Måste ju tipsa alla Byskebrudar med omnejd att badhuset säljer solkort superbilligt nu...fyra solningar för endast 100 riksdaler!
 
Img väntar en tur på stan för julklapps- och presentshopping. Nu ska jag banne mig bli färdig med alla klappar. Pronto! 


Kommentarer
Postat av: Anna B

Båda adventstakarna var mycket fina! Men förstår tanken med värmeljusen... Kram Anna

2008-12-09 @ 06:49:45
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Den översta staken, till värmeljus, är så söt. Fingrade på en sån för ett tag sen men lät blir eftersom plånboken började eka tomt. Jag håller med om att det kan se fånigt ut med bara två värmeljus tända. Den undre staken är urtjusig, smart med kaffebönor, lägg i några kanelstänger för att få ännu mer doft.

Oj, både sola och spinning, jag hade blivit en pöl på golvet. Nu vet du iaf till nästa gång.

Hoppas du får en fin dag. Kram

2008-12-09 @ 09:29:17
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Jessica och Leo

Mycket fina ljusstakar! Passar på att önska en god jul och ett gott nytt år!

2008-12-09 @ 11:48:29
URL: http://leossida.blogg.se/
Postat av: Lisa

Här eldas det också massvis med ljus, det är ju hur mysigt som helst. Och riktigt fina ljusstakar hade du hittat..

2008-12-09 @ 14:14:13
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Emma

Nu blev jag också sugen på en adventsljusstake. Jag har letat febrilt på vinden efter min, men den verkar vara försvunnen. Jag måste nog ta och shoppa en med :-) Den var superfin!



Gud vad hurtig du är, spinning och gravid- jag är djupt imponerad! Jag är så ogravid man kan bli, och skulle aldrig komma på tanken att sätta mig på en motionscykel. Jag käkar lussebullar och hoppas febrilt att fettet inte sätter sig kring hjärtat

2008-12-09 @ 14:30:39
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Inga dagiskort har kommit, lite irriterande faktiskt. Kanske borde efterlysa dem snart..

2008-12-09 @ 15:27:49
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0