Påskkärringar å karra

image567

Jag hörde på radion idag att under denna helg så äts det godis motsvarande TRE KAKNÄSTORN i Sverige (=2 000 ton)!!! Helt galet!! Ingen annan helg på året smaskas det så mycket karra som just denna.
Ja, jag ska inte sticka under stolen med att jag säkerligen kommer att bidra till den stora konsumtionen för det har nu inhanlats snask till förbannelse på jobbet! Och det är just på jobbet som jag kommer att tillbringa större delen av påskhelgen :(! 

Jag ska åka & shoppa ett påskägg till lilla A på väg hem från jobbet idag. Sitter och funderar på vad jag ska fylla det med. Självklart så blir det lite karra men eftersom vi fortfarande är rätt så restriktiva med slisk så jag tänkte fylla upp med något mer oxå. Någon som har något bra förslag???

Vilken dag är det man ger påskägget egentligen?

image568

TREVLIG PÅSK PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tror att man får påskägg på lördag, men har samtidigt för mig att nån har sagt att jag har fel...? Jag menar, JAG fel??? =D

Om du köper ett sånt där lite större påskägg så kan du rymma en sån där söt liten pekbok eller nåt, det var uppskattat när mina var små.. nu skulle dom väl dö om jag la annat än godis i... =)

Gla påsk!!

2008-03-20 @ 17:09:39
Postat av: Annelie

Man ger på lördag, men Emma ska till Per så hon får sitt idag. Just det, påskgodis på jobbet...jag som jobbar hela helgen, hehe. Hur det nu ska gå, jag som somnat kl 22 de senaste tre veckorna.

2008-03-20 @ 17:56:33
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: linda

oj lite knepigt det där med påskäggen.. Men ett russinpaket,frukt ååå lite karra är väl inte så dummt..
Köpte själv ett par skitsköna skor och la i mitt ägg./ Linda Bystedt

2008-03-20 @ 19:34:14
Postat av: Tessan

Nu har jag lagt ut fler bilder och det kommer mera nån annan dag. Klart att Agnes ska ha en massa karra!! =) Närå, jag tycker ni gör helt rätt som begränsar godisintaget. Lägg nån kul leksak i ägget istället. GLAD PÅSK!!

2008-03-20 @ 22:25:11
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Tessan

Förresten, jag vill se bilder på världens sötaste påskkärring under helgen! Och då är det inte Jimmy jag menar.... =)

2008-03-20 @ 22:26:13
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0