Hårmakeover

Idag var dagen d. Dagen då mitt svintorufs äntligen skulle få sig en omgång under saxen. Jag hade innan besöket hos frissan bestämt mig för hon skulle få (någolunda) fria tyglar med färg å frisyr. Så av den anledningen så var jag inställd på en stooor förändring i mitt liv idag ;-)!

Sagt o gjort...satte mig i stolen och sa "gör vad du vill men du får gärna avslöja dina planer innan du sätter igång" (så jag har chans att påverka litelitegran). Lisa (frisören) brukar vara rätt så modig i frågan om förändringar så döm av min förvåning när hon svarade..."jag tror bara att vi klipper upp lite mer än förra gången, tar lite på topparna och gör slingor i 2 olika färger". Okej, ingen drastisk skillnad i frisyr...trist, men okej då. Jag skulle ju få min "stora förändring" i form av lite kulörvariatoner. De två kulörerna hon syftade på visade sig vara två olika ljusa nyanser...blond och champange. Så där blev det inte heller ngn större skillnad. Hon menade på att jag passar bäst i blont och i längden som jag hade .

Summan av kardemumman så lämnade jag salongen i ungefär samma status som sist. Dock lite mer uppklippt och två skiftningar av slingor istället för en. Men jag blev nöjd, vet inte om fega jag egentligen var beredd på någon drastisk förändring trots allt ;-)!

...kolla, ingen megautväxt längre!!!
(klickbara bilder)

Mitt "mindre billiga besök" hos frissan undick herren i huset. Fast i den frågan så krävs ett par decimeters längdskillnad och ett dussin färgnyanser mörkare för att han ska notera förändringen.

Nu väntar EN ENDA arbetsdag kvar till min EFTERLÄNGTADE lediga helg....jippi!!! Tyvärr så är planerna många så det blir inte så många lugna stunder. Men det är roliga planer!

kraaaam...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Riktigt snyggt, du har fint självfall! Karlar behöver inte veta vad vissa saker kostar liksom vi tjejer inte behöver veta vad tex, vissa tv-spel eller dataprylar kostar.

2008-11-13 @ 23:40:23
Postat av: XochY

Riktigt snyggt! Jag har också precis klippt mig :)

Spana gärna in vår sexblogg :)

2008-11-13 @ 23:46:47
URL: http://confessionistas.blogg.se/
Postat av: kreativ-linda

Tycker det blev jättefint! :)

2008-11-14 @ 00:07:16
Postat av: Sandra R

Du blev jättefin! Jag håller med din frissa, du passar bra i blont och den längden. Varför ändra på något som redan är bra? Då räcker det med toppning.



Hoppas att din/er helg blir fin och att du trots alla "göra-saker" hinner med att vila lite.

Kram

2008-11-14 @ 09:19:30
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

TACK snälla för presenten!! Hälsa Jimmy & tacka från mig! Håller med om att du passar i den frisyren. Jag funderar på att göra nåt helt annat där nästa gång jag ska till frissan. Nu nästa gång blir det ingen större förändring.

Ha en trevlig, ledig helg!! Kram!

2008-11-14 @ 10:29:00
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Maria

Snygg frisyr!

2008-11-14 @ 10:30:57
Postat av: Emma

Det blev ju supersnyggt! Färgen är helt underbar!

2008-11-14 @ 18:49:39
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Pia

Ser riktigt fint ut! :)



Jag vet inte VAD man ska göra för att mannen i huset ska notera att man gjort något. Matte kan missa det fastän jag sagt att jag ska till frissan och byter från ljsubrunt och sommarblekt till nästan svart med lila i!



Ha en trevlig helg!



Förresten - tycker du o sandra ska ta med er tjejerna och fara på stadsbiblioteket imorgon. Det är barnteater från två år - Ludde!

2008-11-14 @ 22:07:12
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0