Lucia or not?

Jag frågade Jimpa härom kvällen vad han tyckte att jag skulle köpa för luciaoutfit till lillgull i år. "Men det spelar väll ingen roll" fick jag till svar. Jag gav mig inte utan "krävde" ett förslag från hans sida. Efter lång betänketid så svarade han iaf "troll"! Troll...men de ingår väll ändå inte i ett luciatåg! Nä, kanske inte tyckte han men vad spelar det för roll???

Nu har jag tagit saken i egna händer och börjat min jakt på luciakläder. Affärernas utbud är rent ut sagt bedrövligt med tråkiga tomtedräkter och lucialinnen. Har kollat lite på nätet och i nuläget så lutar det åt att det blir en sån här dräkt:

...klänningen alltså :)!

Att den sedan var billig också är ju ett STORT plus med tanke på hur många gånger den kommer att användas!

Kommentarer
Postat av: MalinM

Hahaha! Karlar! Kan höra mig er konversation framför mig! Det lite lustiga är att jag frågade Alexander samma sak för 2-3 dagar sedan, men jag fick inget riktigt svar... han mumlade något i stil med "vad ska vi ha det till, det behövs väl inte". Jaja, man får helt enkelt göra som du, ta saken i egna händer. Jag tror Elise ska vara lucia i år... får se...



Kram



Malin

2008-11-04 @ 15:08:51
Postat av: Emma

Haha klart Jimpa inte brydde sig om det :-) Daniel tycker sånt där är totalt överskattat så honom vågar jag då inte fråga hehe



Fin var klänningen som du hittat i alla fall!

2008-11-04 @ 16:55:40
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anna B

Jag är inte förvånad att det manliga släktet inte är intresserad... har nämligen en sån karl oxå! Men jag har försökt att använda alla tomte utstyrslar till pyjamas eller nattlinne... men Agnes är väl lite för liten för det... Kram Anna

2008-11-04 @ 18:42:27
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Troll? Varför inte, Tomtar och Troll...



Are får minsann använda samma tomtedräkt som förra året, då blev vi sjuka hela högen i vilket fall som. Ny luva har jag köpt så att det inte blir för stramt för lilla skallen. Söt klänning till Agnes, finns den i storlek M också? Hihi.



Ha det gott, kram

2008-11-04 @ 20:52:51
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

2008-11-04 @ 22:17:42
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Pia

Den var verkligen supersöt. Tycker absolut att du ska klicka hem den till Agnes.

Passa på medan den finns kvar! ;)

2008-11-04 @ 22:18:38
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0