Måndag

Solen har definitivt inte övergett norrland för den här sommaren! My good vilka härliga sista dagar det varit och vi bara njuter av den underbara sensommarvärmen. Det har blivit mycket bad i det varma havet. Bad varvat med arbete på gården :)!

Här kommer några bilder från de senaste dagarna...


Manne har med stor belåtenhet invigt hoppgungan!


...han har även, efter väldigt hårt arbete från våran sida, börjat ta ersättning. Vi var på bröllop i lördags oh det var enbart av den anledningen som vi jobbat så hårt på att han skulle ta ersättning. Jag visste nämligen inte om mjölken jag pumpat ut skulle räcka och iom att vi var borta från honom så "länge" så slapp vi bekymra oss över matfrågan! Hur som hellst...mission completed :)!


...liten hand, stor hand!


...pappas hand duger att suga på när mamma inte har tid att ge mig mat!


...Valle på plajjan i fredags

Den dagen brände jag mig så jag såg ut som en kräfta på kvällen. Tack o lov så hann det lägga sig innan lördagens festligheter! Det var 23(!!!!) grader i havet!


...Martina & Valdemar


...Valles första dopp i havet!


...Jimmy lägger ännu mera marksten. Det blir jättefint! Ni skymtar min nya rabatt bakom släpen. Nu fattas bara lite belysning runt hela uteplatsen. Vi får se om det hinns med innan vintern...hoppas kan man ju alltid :)!

I lördags så var det dags att gå på sommarens sista bröllop! Våra kompisar Micke o Maria hade bjudit in till stort kalas i Boden! Vi åkte iväg redan innan lunch med kottarna till deras barnvakter så vi kunde checka in i god tid på hotellet. Vi åt en god lunch när vi kom fram och bara njöt av att få sitta i lugn o ro för en gångs skull...utan barn! L-Y-X! Efter lunchen så gick vi till hotellets uteservering och beställde varsin öl och fortsatte att njuta i solen av den lugna tillvaron :)! Tänk vad man börjar uppskatta saker som man innan barntiden inte upplevde som något speciellt alls!

Bröllopet var ett riktigt sagobröllop! ALLT var bara såååå perfekt och brudparet var så fina att det nästan gjorde ont att se på dem ;)! Wow säger jag bara! Bröllopsfesten var riktigt kul och runt 5-snåret på morgonen somnade vi trötta men väldigt nöjda i hotellets sköna sängar. 3 timmar senare vaknade jag och trodde allvarligt att jag var i en bastu! Fy jävulen så varmt det var i vårat rum!!! Det gick bara inte att somna om (och därmed rök den barnfria sovmorgonen) så jag klev upp och duschade innan vi gick ner till frukosten. 27 grader visade termometern när vi lämnade Boden på söndagen. Och inte var det just något svalare när vi kom hem heller...phu! Behöver jag påpeka att det blev en TIDIG kväll för oss bägge igår kväll...shiiiit vad trötta vi var! Men det var tack o lov bägge barnen oxå, speciellt Manneproppen som knoppade in för natten kl 15.30!!!




Nu återstår att se vilka som gifter sig härnäst :)! Jag o Jimmy har samma misstankar om vem det kan tänkas bli men jag avslöjar inget här (och NEJ, det är inte vi)!

Kommentarer
Postat av: Emma

Synd att det inte är vi som ska gifta oss heller :-) Frida och Lourens då? :-) Man ska väl inte spekulera, men det är ju så kul :-)



Vad fint det kommer att bli i trädgården, måste ju komma och kolla in den live snart!

2009-08-11 @ 08:00:54
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anna G

Hihi! Ja man kan ju bara fundera... Men då blir det ju ännu fler "gåbortklänningar"!

Ha det gott... Tack och lov dök det upp några moln idag!

Kram Anna

2009-08-11 @ 09:16:12
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra

Vilka goa bilder! Hur känns det med nya korta frisyren?

Passa på att njuta av värmen, ni får det så komprimerat. Idag är det skönt här, 18 grader och moln.

2009-08-11 @ 09:32:02
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Nattie

Oj, nu undrar man ju om ni misstänker någon jag känner? =)

Vilket vackert brudpar!!

2009-08-11 @ 11:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0