Helgen som gick...

...har inte varit speciellt spännande. Som de sista veckorna i mitt liv med andra ord :-(! Jobb-jobb-jobb och SÖMN är vad jag har ägnat mig åt hela helgen. Blä! Jag fattar inte hur jag kan sova så mycket som jag gör. Igår så kom jag hem strax innan kl 17, sov till 19 då övriga familjemedlemmar kom hem och väckte mig, åt en macka lite snabbt och sov vidare till 9 imorse. Nästan 16 timmars sömn!!! Jag sover ju bort mitt liv för fasiken!

Men nästa vecka ser mer lovande ut...iaf jobbmässigt. Tyvärr så åker Jimpa till Halmstad på utbildning img och blir borta hela veckan vilket innebär att jag måste vara på fötterna.

Jag försökte mig på en magbild idag. Vecka 28 är det nu!


Vecka 28 med Agnes i magen:


Jag har ju upplevt att magen är så mkt större nu jämfört med förra gången men när jag ser bilderna så inser jag att det nog kanske inte skiljer så mycket som jag trott. Däremot så fick jag ju mage mycket, mycket snabbare den här graviditeten.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 cm och fötterna mäter 5 cm. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet anses livsdugligt vid denna tidpunkt och om det skulle födas måste man registrera barnet enligt lagen. Som tur är har barnet nu mycket goda chanser att klara sig utanför livmodern, med hjälp av bland annat värme från en kuvös.

Kroppen: Framöver blir besöken hos MVC allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet (magmåttet) går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.

Jag ska till barnmorskan imorgon så då får vi se om jag går igenom besiktningen ;-)!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tröttheten minns jag från den första graviditeten. Jag kunde sova hur länge som helst men fortfarande vara trött! Den andra graviditeten var jag tvungen att aktivitera sonen och hann inte med att sova lika mycket!

Lycka till med besiktningen! Kram Anna

2009-01-18 @ 19:28:59
Postat av: Pia

Spännande tider! :D

Kul att få se lite magbilder. Nu syns ju magen ordentligt. Lycka till imorgon!

2009-01-18 @ 21:10:10
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fin du är...kul att få se lite bilder..

Hoppas att du kryat på dig nu...ha det gott!

2009-01-18 @ 21:35:19
Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Gillar du den får du gärna följa den med bloglovin.

2009-01-18 @ 21:40:47
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Vad bra att du kan sova, värre om det varit tvärt om. Fin mage du visar upp, lycka till hos BM idag.

Kram

2009-01-19 @ 09:09:15
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Nattie

Vicken fin mage =)Skönt att få sova ut, det behövdes nog!

Kram!

2009-01-19 @ 09:58:28
URL: http://nathalier.blogg.se/
Postat av: Pia

Haha, joo det är Matte. En närbild, lite photoshoppad. Men ändå han ;)



Ja, det var ett trevligt party. Mycket pojkar. Och som sagt... det där med ett ögonbryn, det är inte lätt! Jag börjar ge upp.



Ha en bra dag!

Kram, Pia

2009-01-19 @ 13:16:08
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Frallis

Vilken fin mage!! Glöm inte att ta kort på även pappas mage i de resp, veckorna! Det är vansinnigt gott åt skadeglädjen att kolla på dem sen när man känner sig en smula eftersvullen.

2009-01-19 @ 19:12:16
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0