Så lika men ändå så olika

Många tycker att Agnes o Manne är så lika till utseendet. Det kan jag oxå tycka. Fast ändå inte. Manne har de "typiska" grövre pojkdragen...längre, tyngre, större händer, större fötter mm. Men bortsett från det så är de rätt lika.

Det är omöjligt att inte jämföra barnen när man har två. Jag försöker att inte göra det men det går inge vidare. 

En stor skillnad på dem är att Manne är mycket "goare" än vad Agnes var som liten. Han kommer ofta och vill kramas och sitta i knät vilket Agnes nästan aldrig gjorde. Han är en riktig myskille! Kryper gärna upp med mig i soffan på kvällarna o myser. Manne är också som ni kanske märkt en riktig solstråle. Nästan jämt glad. Agnes hade inte lika lätt till skratt när hon var liten. 

Manne har däremot inte en susning av Agnes finmotorik och även tal. Manne pratar ett eget språk som bara han förstår medan Agnes sa tvåordsmeningar vid den här åldern. Hennes finmotorik var grymt imponerande redan från väldigt tidig ålder. Grovmotoriken var däremot ingen höjdare.  

Men hur de än är så är de båda så fantastiskt underbara...    


Agnes i ung samma ålder som Manne är nu.

Kommentarer
Postat av: Nattie

Vad kul att läsa, jag tycker ju också att de är lika till utseendet :) Och jag håller med, det är två riktiga goingar ni fått!

Kram!

2010-08-11 @ 08:17:58
Postat av: Daniel

åååh Daniel smälter! :)

2010-08-11 @ 09:48:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0