Sköna KALLA dag

Idag är den första dagen på lääääänge som vi inte har haft någonting alls inplanerat på hela dagen. Efter sista tidens mastodantspäckade schema så var det riktigt skönt med en lugn dag. Så vi har varit hemma. Bara varit. Läst böcker, lekt, ritat, byggt kojjor, badat, bakat dumlekakor och lagat favoritsoppan med fisk och massor av räkor. Jag tror att både jag och barnen behövde en paus från allt vad fullproppat schema innebär.


"gubben i lådan"

Och kylan håller i sig. Den förbannade jävla kylan! Det är stört omöjligt att vara ute några längre stunder med minsta michelingubben då han förgås av kyla bara efter en pytteliten stund. Så utevistelserna har med andra ord varit väldigt knapphändiga den sista tiden. Hoppas och vill så gärna tro på de som säger att mildare väder är på ingång.

Jag och Agnes gav oss på en Zumbavideo ikväll. Manne låg till en början på golvet och jag trodde han skulle skratta ihjäl sig åt oss. Liiite svårt att hålla fokus då. Efter 20 min tyckte A att det blev för svårt att hänga med och gav upp. Manne hakade istället på men vi krockade så många gånger att jag insåg att Zumban är nog mest lämplig att köra när barnen sover. Kul som 17 är det iaf!!



Kommentarer
Postat av: Emalee

Lät roligt, men vad är en Zumbavideo?? :-)

Jo, du verkar också få vara gräsänka en hel del. Inte är det kul inte, men samtisigt trot jag att det är bra för förhållandet att vara ifrån varandra ett tag...men bara ett tag. 1 månad är i längsta laget.

Som du säger så är det verkligen fullt upp med två små å allt man ska hinna göra speciellt nu innan jul.

Kan säga att jag avgudar min svägerska som är ensamstående med 5 barn. Hon gör det verkligen bra!

2010-12-14 @ 23:31:49
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Emalee

Ah jag förstår. Salsa och samba känner jag till, men zumba tror jag faktiskt inte jag hört om tidigare.

Det lät som en rolig träningsmetod, nåt som hade varit nåt för mig :-)

2010-12-15 @ 00:02:52
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Annelie

Det är askallt här också.

2010-12-15 @ 08:30:54
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0