Nionde juni

Jag kan då definitivt inte klaga över att jag fick en hård start på jobbet! Idag så avverkade jag mitt femte pass och nu är jag LEDIG i drygt en vecka :)! Det känns ju alldeles fantastiskt! Men det är bäst att jag passar på att njuta för efter denna lediga vecka så jobbar jag arslet av mig ända fram till midsommarafton. Typ varenda dag. Nåja, det får bli en senare huvudvärk! Det känns iaf riktigt kul att vara tillbaks i jobblunken igen. So far kanske jag bör tillägga :)! Jag trivs med att jobba och känner att jag har mer att ge på hemmaplan än när jag "bara" går hemma. Jag får liksom mer energi av någon konstig anledning när jag jobbar. Jimmy är tvärtom, så egentligen så har vi delat föräldraledigheten lite fel om man tänker efter :)!

Igår när jag kom hem efter att ha jobbat kväll så kändes det jättekonstigt att mötas av ett alldeles tomt & tyst hem. Märkligt skön men väldigt ovan känsla. Att både njuta av ensamheten och samtidigt sakna familjen. Barnen var utportionerade hos mor- och farmor och Jimmy är i Spanien. Det händer typ aldrig att jag är helt själv.  

Kameran har fått vila idag så här kommer en bild från den 9:e juni 2007. Det var första besöket på plajjan för sommaren och vi hade sånt gudomligt härligt väder! Det vädret skulle jag kunna tänka mig nu när värmen är som bortblåst :(!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha, vilken härlig bild!

Ja nog vore det skönt med lite värme nu igen, hann ju hänga undan alla höstjackor och stänga värmen i huset när vi hade värmeböljan...

2010-06-09 @ 22:09:02
Postat av: Sandra R

Vilken bild! :)De är verkligen lika som småttingar, dina sötnosar.

Skönt att du känner att det är kul att vara tillbaka på jobbet igen.

Jaha du, du börjar jobba och då sticker J till Spanien och lämnar ungarna hos någon annan. Hmm, hände det när du var föräldraledig? ;)

Ha en härligt avslappnad vecka med go'ungarna!

Kram

2010-06-10 @ 08:31:31
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Vansinnigt söt liten sandäterska! =)

2010-06-10 @ 09:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0