Mycket snöig måndag

Det är bara att konstatera...är det inte -30 grader ute så toksnöar det! Igår kväll när jag gick och la mig vid 24-tiden så hade det snöat ett par cm. Inte värst mkt med andra ord och hur mycket hinner det egentligen snöa på ett par timmar som det var kvar innan jag skulle på jobbet. Eeeh, hur mycket som hellst visade det sig när jag kollade ut genom fönstret imorse!!! 1, 2, 3, 4, 5 eller blev det kanske till och med 6 fastkörningar med bilen innan jag tog mig ut från gården! Herremingud! Taxin som hämtade J vid 05-snåret hade också haft stora problem att ta sig ut från våran gård och J fick hjälpa den stackars chauffören flera gånger att komma loss ur snömassorna. En annan fick klara sig på egen hand =)!  

Men himlarns så fint det är ute med all snö! Som i en saga. 

Fast...


Imorgon är jag LEDIG! Guditider så härligt! Går på kl 21 på onsdag nästa gång så det blir ju egentligen två dagar ledigt.

Jo förresten, dagens HALLELUJAMOMENT...Manne var glad och vinkade när jag lämnade honom på dagis imorse. Vad hände??! Har han äntligen fattat att jag inte sa överge honom för gott?? Eller var det traktorn som han snabbt och överlyckligt började leka med som avledde honom. Skit samma, det kändes iaf helt underbart att åka till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är de små grejerna som ger vardagsglädje :-) Hoppas att den här dagen fortlöper lika bra.

2011-01-18 @ 10:12:04
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma Lundmark

Så skönt att dagis-lämningen gick bra. Vi har fortfarande samma bekymmer med Knut. Lämningen på morgonen är oftast ledsam. Han blir sur o vill inte att jag ska gå. Någon gång omsänder rusar han in och vinkar glatt åt mig och då blir dagen genast lite härligare

2011-01-18 @ 10:53:10
Postat av: Pia

Ja, oj så mkt snö som väntade på oss då vi äntligen kom fram i Norr! Otroligt vackert längs vägen hem från Jörn. Solsken och blå himmel och gnistrande vita träd gjorde att det inte kändes så jättehemskt att komma tillbaka till vintern.



Antar att ni haft en härlig utedag idag?

2011-01-18 @ 22:13:51
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0