Makeover på g

Nu när våran tvättstugerenovering (äntligen) börjar lida mot sitt slut så har min sambo alias Byggare Bobdamp börjat filura på nästkommande projekt. För i hans värld så går det inte att bara ta det lugnt här hemma. Utan projekt. Men ingen är gladare än jag för nästa projekt blir ett som jag har haft sådan himla ångest över att vi inte har fixat ännu. Vardagsrummet. En av anledningarna till att det blivit ogjort är för att vi helt enkelt inte har hittat en tv-bänk som vi vill ha. Nu är beslutet taget, det blir ingen tv-bänk! Ut med den gamla och inte in med någon ny! Hur kommer det att se ut kan man undra?! Men allt har en lösning och vi har kommit på en riktigt bra =)! Jag tänker inte avslöja alltför mycket utan bilder kommer när det är klart. Fram mot sommaren hoppas jag. Det bästa i allt detta är att Jimmy ska avveckla sina gräsligt fula högtalare (JIPPI!!!) och vi är nästintill helt överens om hur vi ska göra med färger, soffval, bord, tapeter, ja tom lampor. Halleluja!!!

Annars rullar livet på här i obyggden. Jag jobbade mitt första pass idag efter en veckas ledighet. Ett pass för att sen vara ledig img =)! Eftersom Agnes spydde ett flertal ggr i förrgår så har Jimmy varit hemma och vabbat idag. Vi försöker vara hemma varannan vab i den mån det går och nu föll lotten på honom. Men jag tror inte att han klagade. Två pigga barn, härligt väder och en skotertur med grillning. Det var nästan så att jag blev lite avis! Men jag ska inte klaga. Jag fick fick min dos av utevistelse i form av närmare en mils promenad i solskenet under arbetstid!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha - Byggare Bobdamp!

Önskar vi hade samma energi som er, här är vi vintertrötta fortfarande men innan sommaren ska stugan vara färdigrenoverad. Har sovrummen kvar, ska bli så kul att välja tapeter!

Ha en härlig helg!

2011-03-11 @ 07:58:32
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Maria M

Grymt avis på att du blir av med de stora högtalarna, här står de fortfarande kvar och verkar bli det än ett tag...

Alvina konstaterade i veckan att det var längesedan hon träffade Agnes, och att vi nog måste åka och hälsa på så att de kan få leka!



Kram

2011-03-11 @ 16:51:47
Postat av: Lisa

Så himla skönt att ni är överens för en gångs skull! Kommer nog att bli super. Lite nyfiken blir man ju!



Kan du maila mig Sarahs bilder förresten!

2011-03-11 @ 18:10:29
URL: http://malteemmet.blogg.se/
Postat av: Sarah P

Åh, så kul att göra om, spännande.

Fast om han känner sig utan göra kan du alltid skicka hit honom :)

2011-03-12 @ 07:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0