Fucking Båtvik!

Imorgon så får jag erfara en av de få nackdelar som det innebär att bo ute i obygden. Vi har nämligen julfest på jobbet och det hade ju varit skoj att få ta sig ett och annat vinglas tillsammans med jobbarkompisarna. Men till problemet...hur tar jag mig då hem? Visst, det går bussar, men bara till Byske och hur tar jag mig de sista 5 kilometrarna hem. Skulle jag nu ta bussen så återstår ett annat problem, nämligen att min bil blir kvar i stan. Så det är bara att köpa läget och inhandla julmust för kvällen *suuuuck*! Det var dagens i-landsproblem!

Nästa i-landsproblem är att jag inte har NÅGONTING i klädväg som jag känner för att ta på mig img. Allt är så gammalt å trist. Funderar allvarligt på att åka till jobbet img i värsta sunkkläderna så att jag BARA MÅSTE hitta något nytt inför kvällen. Jag har 2 timmar mellan jobbet och festen som jag kan springa på stan. Problemet är att jag tycker att Skellefteås utbud av kläder suuuuger!!!

Denna vecka är för övrigt helt hysteriskt uppbokad och jag önskar att det kunde vara söndag så man hade den bortgjord. Jag är endast ledig en dag, fredag, och då står julklappsshopping på schemat. För övrigt så är det något nästan varje ledig kväll dessutom. Jag hatar att ha massa uppbokat på min enda lediga dag de veckor jag jobbar 6 av 7 dagar. Men men...vad göra?


Kommentarer
Postat av: emma

Kan inte Jimpa hämta dig från julfesten då? Lät ju trist med julmust.. :-/

2007-12-04 @ 15:10:42
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Tessan

Jag håller med Emma och röstar på Jimmy som chaufför!! =) Och jag har mycket svårt att tänka mig att du inte har nånting i klädväg hemma som duger att ha på sig på julfesten! Om en liten stund åker jag på julmiddag med jobbet. Vi ska äta italiensk buffé i Märsta och så ska det vara nån underhållning + karaoke. Nicke ska vara chaffis åt oss! =) Han ska passa på att hälsa på nån kompis i Märsta/Odensala/Rosersberg under tiden. Kram!

2007-12-04 @ 16:47:18
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: ms nykterist

Hade ju gärna kommit och hämtat dig, men då har jag ju samma hinder som Jimmy...en sovande unge hemma!
Om Jerry varit ledig så hade det ju varit fixat.

2007-12-04 @ 20:17:09
Postat av: Lillasysteryster

Jag har alltid samma problem och det är verkligen värdelöst!! Julmust är kanske gott men inte på personalfest...

2007-12-04 @ 20:59:51
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0