Matlag

I afton så var det dags för månadens matlag. Det var jag, Sandra och Lisa som hade äran att koka ihop något smarrigt till de övriga brudarna. Vi bjöd på en kanongod tomatsoppa m fetaost och kräftstjärtar (rekommenderas varmt!!!) med egengjorda vitlöksbröd innehållande smör, vitlök och västerbottensost. Mumma!!! Till efterrätt blev det en ananaspaj och vaniljsås. Jag kan lova att jag var proppmätt när jag åkte hemmåt!

Nu har jag avverkat min värsta arbetsvecka på schemat och det känns riktigt skönt att ha den bortgjord! Jag har haft så j*kla mkt sista tiden både med jobb och allt annat mellan himmel o jord så imorgon blir det en riktig slappardag. Tänkte börja ta fram adventsstjärnorna (ÄÄääänltigen) och göra lite fint här hemma.
Kommande veckor är fullspäckade med aktiviteter och jag vet knappt om jag har en ledig kväll innan jul. Det är styrelsemöten, 3 olika luciafester, julfest med jobbet, träningar, mer matlag, utbildning i Umeå, jobb-jobb-jobb mm mm mm. Kan lova att jag inte ångrar en dag att jag tagit ledigt en vecka över nyår så man får hämta andan lite ;)! Fast jag gillar ju när det händer grejer hela tiden...bara inte hem o familj blir lidande förstås!!!

Img så är det löning och ingen har väll längtat mer än jag!!!! Det känns som jag legat back hela hösten då jag fått en månads förskjutning på lönen pga timlön, jag har gått på föräldrapenning plus att jag haft såååå mycket räkningar. Nu så får jag äntligen känna mig "rik" (allt e relativt) då jag får en hel månadslön, timlön från förra månaden plus några dagars föräldrapenning. Jisses Amalia! Gissa om det ska shoppas åt mig denna månad...det hör inte till vardagen numera. Sen att CSN kommer att sluka 1/4 av min inkomst denna månad är en annan femma!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Den där soppan lät inte alls god, i alla fall inte den där delen med kräftstjärtar! =) Det andra lät jättegott! Men hörru, inte får man väl
tjuvstarta med adventsstjärnorna?!?? Jag har 1 dag kvar på min värsta arbetsvecka.... =( Kommer säkert att vara så trött på onsdag att jag sover bort min lediga dag. Inge skoj det heller! Ja du, jag fick också flashbacks från våra åskturer i bilen när jag åkte runt i fredags. =) Alla djuren och kassaskrinet! =)) Tänk att varken du eller jag har blivit rädda för åskan! Kram!

2007-11-26 @ 22:06:42
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: lisa

Jag har också tjuvstartat lite med julen. Tände första ljusstaken idag och hängde upp en guldstjärna.. Men i den takten man jobbar på hemma då Malte vill ha full uppmärksamhet så går det inte så fort, kanske är klar till julafton. Min blogg kan jag inte logga in på för det är nått fel, så det har inte blitt så mycket uppdateringar där, få se om det löser sig snart..

2007-11-26 @ 23:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0