Tjo ho för långhelg & mindre tjo ho för "skitsnygg kjol"

Ja då har man 3 långa, härliga, lediga dagar framför sig. Det känns ju inte helt fel kan jag lova! Det bästa är att jag inte har något speciellt planerat utan kan göra precis det som faller mig in. Imorgon så hade jag tänkt ta en riktig långprommis i det förhoppningsvis fina vädret. Måste ju röra på döfläsket!

På lördag så funderar jag på att flörta med J så han drar igång badtunnan. Fast jag vet ännu inte när han kommer hem och blir det fram emot eftermiddagen så är den idén körd eftersom man måste börja förbereda redan på fm.

Agnes har förkylning på g så det blir att kurera henne järnet dessa dagar så att hon är piggelin inför måndagens dagis. På tal om dagis...hennes första dagisvecka i veckan har gått riktigt bra bortsett från lämningarna. Hon blir bara såååå ledsen och gissa om det skär i hjärtat. Personalen säger att det går över jättesnabbt och det känns ju som en liten tröst i alla fall. Jimmy lämnade henne i tisdags och det var ingen höjdare. Hon höll krampaktigt runt hans ben när han skulle gå. Usch! Mamma hade "äran" idag att få känna hur det känns att lämna en gråtande Agnes där. Det är inte kul! Gårdagens lämning var den minst jobbiga, då sov hon nämligen när jag lämnade henne...skööönt! Jag VET att detta kommer att gå över men det är ingen tröst i nuläget då hennes krokodiltårar är det sista man ser av henne innan man går. Hon måste vara i den omtalade "runt-ett å ett halvt-års-jobbigt-att-bli-lämnadfasen" nu för hon har verkligen aldrig brytt sig om att vi lämnat henne tidigare. Det känns skönt att vi inte behöver plåga henne alltför ofta då hon bara är där max 3 dgr/vecka! Nåja, det löser sig nog sa han som sket i badkaret!

Surfade runt lite på tradera ikv. Vad tror ni om denna auktion...rubriken löd "skitsnygg kjol":
...jag dööööör!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag skulle också ha varit ledig i 3 långa, härliga dagar, men mitt jobb bestämde att vi ska ha planeringsdag imorrn. Skit också! Om du vill ha en riktigt lång promenad, så kan jag tipsa om att gå vilse. =) Trevlig helg!! Kram!

2007-11-15 @ 23:37:17
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Lillasysteryster

Ja, gud vilken snygg kjol.... *not*

Ha en härlig ledighet!!!

2007-11-16 @ 08:22:16
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: emma

haha vad ligger budet på? funderar på att lägga ett bud på kjolen :-) Hoppas du får en trevlig helg!! Kram

2007-11-16 @ 09:45:50
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: emma

Ja självklart, sorry jag glömde ju dig! Du är ju också duktig på att kommentera :-)

2007-11-16 @ 22:42:29
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Linda J

Hej! Jag kan ju nu med erfarenhet säga att krokodiltårarna går över o då har de hur kul som helst på förskolan. Lilly trivs som fisken i vattnet o vill knappt gå hem ibland. Men jag vet hur det känns när de svider i hjärtat...

2007-11-17 @ 13:21:43
URL: http://www.nogg.se/lillyrose

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0