J*vla myndighetskärring!

Vart tog hon vägen...våran underbara, trevliga, glada, vänliga och framför allt hjälpsamma handläggare på försäkringskassan??? Hon som fixade allt i ett nafs, kom med förslag på lösningar och som det aldrig var strul med! I miss her so! Nu är hon ersatt av en otrevlig, sur, bitsk och tvär äldre dam som är allt annat än vänlig och hjälpsam när man ringer. Man drar sig verkligen i det längsta för att ringa när det är något. Idag så var jag iaf tvungen att ta tjuren vid hornen och ringa fru (?) Sandberg. Och som alla andra gånger så lät hon som hon vaknat på sin allra värstaste sida. Allt var så besvärligt o krångligt trots att mitt ärende var hur enkelt som hellst. Nåja, nu är det gjort och jag hoppas att det dröjer till nästa gång! Ska skaffa e-legitimation nu så man slipper den mesta telefonkontakten med henne! Jag säger bara - - - BYT JOBB!!!

Ikväll så har vi varit och käkat middag hos Ida o Sammi. Hon bjöd på de godaste lasagnen som jag någonsin ätit. Det kommer att bli svårt att matcha den när det kommer till min tur att bjuda dem på middag! Vi såg Skellefteå AIK - Färjestad tillsammans och den var riktigt bra. Satt med hjärtat i halsgropen sista minutrarna då spänningen var olidlig. Loooove hockey!!!

Ska göra en "tidig" kväll (ja, kl 00.00 är tidigt för min del) ikväll hade jag tänkt. Jag hade en liten fröken som vaknade kl 02.30 inatt och ville inte sova i sin säng. Stum av förundran då detta aldrig hänt förut? Jag har varit upp med henne på natten kanske 2 eller 3 gånger sedan hon var 2 veckor gammal. Vi gick iaf ner och kröp ihop i våran gästsäng där hon somnade som en stock som fastklistrad på mig. Misstänker att det var frågan om ngn mardröm. Vad nu en ettåring kan drömma om???

God natt!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej du stadgade kvinna! Du skulle se min lasagne, det är det ENDA jag kan laga :-)

Emma började också med mardrömmar kring den åldern. Det finns ju massa läskigheter: att mamma ska försvinna, att blöjan inte byts eller att magen skriker av hunger :-)

2007-10-19 @ 00:05:36
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0