SKJUT MIG...

Ja, det är verkligen så illa!!! Igår var det en mörk dag i Båtvik...ska berätta varför.

Satt ju och la in alla bilder från kameran i datorn, sorterade dem och raderade bort de dåliga. Sen vaknade Agnes och jag tog upp henne o vi pysslade med annat någon timme. Sen, när jag skulle gå och stänga av datorn så är skärmen alldeles mongo. Startar om datorn igen men samma mongotext kommer fram igen. Upprepar detta ett par gånger och inser att det är nog bäst att Jimmy får kolla över den när han kommer hem så jag inte sabbar någonting.

Sagt å gjort, Jimmy kommer hem och ger sig på datorn. Han konstaterar kanska snabbt att hårddisken har kraschat. Big time dessutom! Så alla mina bilder är helt borta!!!! ALLA BILDER!!! Ni som vet hur mycket kameran och alla mina kära kort betyder för mig förstår nog kanska snabbt hur sinnesstämningen var här igår!

Sommarbilderna, Agnes ettårdag å kalas, alla utflykter, massa porträttbilder, Portugal, Stockholmstrippen, höstbilder, helikopterbilder mm mm mm. Gone! Ge mig antidepressivt någon!!!

Vi brukar bränna av bilderna på CD kontinuerligt men nu var det ett tag sedan det blev gjort. Innan sommaren rättare sagt! Förra veckan så pratade vi om att köpa en extern hårddisk där vi lägger en back up så nu blir det högt prio på en sådan när ekonomin tillåter! Så...lär av mitt misstag o bränn av era bilder!

Kommentarer
Postat av: Nattie

Johanna!! Detta hände mig en gång för lite över ett år sedan. Dock kraschade inte disken, Anders skulle radera två gamla hårddiskar (eftersom vi skulle göra oss av med den gamla datorn då vi köpt en ny) Bara det att han TROR att han fått över alla bilder till nya hårddisken, rensar diskarna och VIPS hade han raderat alla kort!!! Jag grät i 3 dagar, varje gång jag kom på att korten var borta... Om jag ska vara ärlig har jag nog aldrig riktigt förlåtit Anders för att han aldrig kollade att korten verkligen fördes över =( Värst var väl att korten från min 25 års fest försvann.. Dock han jag framkalla en del av dessa.
Urs, jag tycker så synd om dig!!! Massa kramar!

2007-10-23 @ 13:54:10
Postat av: Sandra

Oj oj oj oj oj! Varför har jag ännu inte tagit bilderna av dig som jag pratat om så länge?? Då hade du ju haft en hel del här hos mig! Tur iaf att du har hunnit med att framkalla endel... Men shit vad mycket som gått förlorat, inte bara en bild..

2007-10-23 @ 19:20:41
Postat av: Lisa

Tycker förjäkla synd om dej, kan förstå att du är ledsen, har du tur kanske hårddisken kan gå att komma åt. Har hört att det ibland kan gå att fixa ifall någon duktig hjälper dej.

2007-10-23 @ 22:55:31
Postat av: Annelie

Det är fan skit! Och eftersom min dator halvkrånglar, ska jag genast leta rätt på någon online backup för filer, som jag skjutit på länge nog.

2007-10-24 @ 15:14:30
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: V

Usch! Jävla bajs! Blir litet illamående. Stackars Dig! maila omgående alla du känner för att be om deras bilder på Er!

Stor Kram V

2007-10-25 @ 00:00:30
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0