Fegis

När det kommer till bilkörning så anser jag mig inte vara en dålig chafför. Inget direkt proffs men hyggligt bra i alla fall! Men...när det gäller omkörningar så är jag nog den största fegskiten som står på två ben! En omkörning ska enligt mig ske under optimala förhållanden. Dvs, fri sikt - typ en kilometer (om det inte är 2 filer förstås), inga snösträngar mellan filerna, ingen snörök, inte för mkt vatten på vägen och absolut inga drivor av snö som man måste plöjja sig igenom! Några av dessa anledningar gjorde att jag nog tog personbästa i längsta körtid mellan Skellefteå-Byske ikväll. Det har kommit, och kommer fortfarande massa snö, idag. Jag hamnar förstås bakom en bil som aldrig passerar 60-strecket när jag ska hem från jobbet. Det snöar massor, snöröken bara yr omkring, det är mörkt och vänsterfilen är oplogad och därav täckt av massa snö. Jag kör aldrig om denna vägsnigel utan ligger snällt men jävligt frustrerad bakom honom i de 3,5 mil som jag har hem. Blir dessutom omkörd av både lastbilar och flera bussar. Det är pinsamt!!!

Nu är jag ledig i 2 hela dagar...nice, nice, niiiice :) !!!

image685




Kommentarer
Postat av: Sarah o Moa

Jag skulle gjort likadant....hatar oxå såna omkörningar, skulle ALDRIG kört om. Lustigt egentligen hur man skiljer sig som förare sommar mot vintertid....inte Johnny däremot....oj så ovänner vi kan va när han ska om när det ser ut så där

2008-04-14 @ 08:48:40
URL: http://mosar.blogg.se
Postat av: Annelie

Mysig bild!

2008-04-14 @ 15:14:11
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Sandra/Rossan

Sådär feg kan jag också vara. Hellre att det tar lång tid och jag kommer hem hel än att stressa och i slutändan bara vinna några minuter för att jag körde om.

Du, vi har en systemkamera, en Nikon DX som är skitbra. Det är bara det att vi inte har väska eller linsskydd (sånt där extra som jag tror att du beställde) till den. Men ibland åker den med ut och jag varvar bilderna från de olika kamerorna. Svårt att se skillnad ibland. Jag är rätt så bra på den lilla. :-D

2008-04-14 @ 18:52:36
URL: http://www.nogg.se/sandran
Postat av: Frida

Bättre ta det säkra före det osäkra... Precis som våra partners gör när de är mitt ute på havet och fiskar trots högst tvivelaktiga isar! =)

2008-04-14 @ 19:50:25
Postat av: Ida

Hehe.. ja vad ska man säga... Jag hör nog till kategorin bildårar eftersom jag ALLTID har så himla bråttom överallt!! (Vilket naturligtvis hänger ihop med att jag är en sån fantastisk tidsoptimist..)

Vilken härlig bild!! Tog du den själv eller lejde du nån? Om du tog den själv är de en bedrift!! Har försökt nån gång med syst:en men tror jag max fick med mitt eget öra... =D

Kram!!

2008-04-14 @ 20:31:06
URL: http://tjenatjockis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0