Ge mig en höna!

Det är helt galet! Vet ni hur många ägg som jag har förbrukat de sista 3 dagarna? Håll i er nu....inge mindre än tjugoen stycken!!! Det avslöjar lite hur mycket jag har bakat! Fast alla 21 äggen har faktiskt inte enbart gått till baket, jag gjorde en omelett igår och så fick jag kassera några då jag knäckte lite fel när jag gjorde marängtårtan igår.

Tårtan som jag bakade till jobbet blev iaf mycket väl godkänd av mina kollegor ;)! Det känns otroligt skönt då jag inte är någon erfaren marängtårtsbagare. Jag kan avslöja att jag var lite lätt nervös kl 23.30 igår då den var i ugnen att den skulle bli misslyckad för jag var INTE så sugen på att starta upp något nytt bak den tiden på dygnet! Jag är nämligen envisare än synden och ger mig inte förrän jag lyckas! Förra året när Jimmy fyllde 30 så bakade jag om en tårta 4 ggr innan jag fick till den. Skam den som ger sig! Men bakning o matlagning är oxå de enda området som jag har något tålamod alls. 

I skrivande stund så står det en sådan i ugnen:
...någon som vågar ge sig på en gissning vad det är för kaka?

I em när vi kom hem så hängde den här sötisen på ytterdörren: 
Det var Agnes snälla farfar som hade varit förbi med den. Stor-Kalle (en av hennes favvisnallar heter Kalle varav denna ganska snabbt fick namnet stor-Kalle) blev genast poppis och det var attack på en gång:
 

...köket kallar igen :)

Kommentarer
Postat av: Linda J

Jag gissar på morotskaka =)

2008-04-03 @ 20:58:41
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack!

2008-04-03 @ 21:44:37
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Tessan

Haha, Agnes har en rolig taktik att "anfalla" nya gosedjur! =) Så där gjorde hon när hon fick F3 också. Ni skulle ju faktiskt kunna ha höns! Jag skulle vilja ha myskankor, för dom äter visst mördarsniglar. Vi skulle nog ha väldigt feta myskankor, för det ska bli ovanligt många mördarsniglar i år.... =/ Ska försöka ordna nån gemensam snigelutrotning med grannarna. Plockade förresten årets 2 första fästingar på Gunde idag. Dags att åka och köpa fästingmedel! Ja, visst var Gunde söt när han var liten! =) Kram!

2008-04-03 @ 23:12:26
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Johanna her self

Linda hade rätt :)!

Tessan: Ja hönor hade ju inte varit helt fel! Undrar bara om det inte luktar mkt från dem? Hönprojekt kanske får bli en fråga när vi är någotsånär klara med alla husprojekt som vi har kvar!

2008-04-03 @ 23:24:05
Postat av: Ida

Hehe.. inga glada hönor utan tupp! Å då är de kört med sovmorgnar... =) Men de är ju inte fel med färska ägg på morgonkvisten heller!! =)

Här luktar det nybakat med, fast det är inte jag som varit duktig, de är sambon! Jag bara latar mig jag... =P
Hugz!!

2008-04-03 @ 23:31:06
URL: http://tjenatjockis.blogspot.com/
Postat av: sandra

hmm, tror inte höns luktar lika gott som nybakt iallafall. Men tänk så trevligt att få plocka ett färskt ägg till frukost på morronen. Jag får nog vänta tills vi skaffar hus...grannarna lär klaga annars

2008-04-04 @ 12:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0