Känsliga läsare varnas

Som säkert flera av er läsare så har vi två soptunnor. En för brännbart material och en för kompostering som töms varannan vecka. Detta innebär att de kan bli reläjt överfulla om man nu råkar glömma bort när de ska hämtas.

Detta lyckades vi förstås med nu vid sista sophämtningen. Detta har resulterat i ett RIKTIGT flugparty runt kompsteringstunnan. Speciellt efter att räkskalen tillkommit de sista dagarna. Dessa megaflugor har gjort att det vänder sig i magen varje gång jag går förbi tunnan. Så vidrigt!!! Beklagade mig för Jimpa igår och han tog genast tag i saken och hällde lite diesel i tunnan för att de skulle försvinna. Det gjorde susen för de flydde fältet med en gång. Men då kom nästa och om möjligt ännu äckligare problem...miljarders fluglarver som inte tyckte att dieseln var någon höjdare som kom ut ur tunnan istället. Jag trodde fan att jag skulle spy!!! Jag kan gissa att sopgubbarna inte blir så nöjda när de ska tömma den nästa gång...

Ikväll så väntar meandi-party hos Lisa. Jimpa han bara suckar åt alla dessa olika partyn som jag springer på. Jag däremot, jag klagar inte ;)! Har tjuvtittat lite på deras höstkollektion men är åter igen inte speciellt imponerad tyvärr. Men jag lär för den sakens skull inte gå hem från partyt tomhänt skulle jag gissa :)!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

asg Jag kan se framför mig hur sjukt det ser ut kring er soptunna. Hälsovårdsmyndigheten eller polisen kanske tittar förbi en dag. Hahaaa, så skoj.



Hoppas du hittar något fint till en bra peng på partyt ikväll.

2008-08-13 @ 21:09:47
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Linda J

Vadå glömde?? Ni hade ju annat att tänka på...vi var ju på besök!! =)

Så det ska shoppas ikv...jag var inte heller så impad av nya kollektionen...hittade endast en snygg hjärte-tröja till mig själv. Fick precis ett mess från en säljare på meandi...f-n vad de ligger på. Jag orkar inte ha ngt party denna höst...får väl se om jag går på någon annans istället =)

Nu är jobbet slut för idag...skönt! Kram

2008-08-13 @ 21:59:18
Postat av: Tessan

Det där har vi också råkat ut för! Jag hade slängt några fåglar i soptunnan och dom låg där drygt en vecka i solen. När vi kom hem efter att sopbilen hade varit här, låg soptunnan slängd på marken och så var det fullt med mask i den.... Kan förstå att den stackars sopgubben slängde iväg den. =) Maskarna fick vi spola bort och det luktar fortfarande lik i soptunnan. =/

2008-08-13 @ 23:09:24
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Linda J

Hej!



Du måste skriva ner receptet på din goda västerbottenpaj till oss!!!!!!!!!

Kram

2008-08-14 @ 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0