Ombytta roller

Ikväll så var planerna att Jimpa skulle vara nykter och skötsam och ta hem Agnes från festligheterna i vettig tid och jag skulle stanna kvar och drinka. Jag har varit laddad hela veckan inför denna kväll och j knappt sugen alls på att gå dit. Men med lite kvinnlig list så hade jag till slut övertalat honom. Efter aftonens middag så "drabbades" jag av akut matkoma och kände att soffan och filmtittning lockade mer än festligheterna. Nej då var det någon som piggnat till och verkligen skulle ner trots allt...dvs Jimmy! Så det blev jag som var den nyktra och skötsamma och Jimpa som stannade kvar när jag åkte hem med lillgull. Tänk så det kan bli ;)! Nåja, det kommer en stugsista till nästa år och då är det min tur :)! 

Men det var inte helt fel att komma hem ikväll, tända en brasa och krypa ner i soffan under yllefilten. För det var ingen direkt värme som Byskes riviera bjöd på och kylan hade bitit sig ända in på ryggmärgen!

Dagens shoppingtur var rikigt välbehövlig. Jag kände verkligen hur jag behövde lite tid på egen hand och vad är då inte bättre för själen än en tur på stan??? Att gå helt själv i lugn och ro och kolla & prova kläder, det är lycka det! Tyvärr så sprang jag på allför mycket som jag ville ha och det kändes lite surt då kassan är en aning skral denna månad. Men så är det ju alltid, har jag däremot mycket pengar så hittar jag ingenting! Jag unnade mig iaf en kofta och köpte lite inför-dagis-nödvändigheter till Agnes. Fast när har jag kommit hem efter en shoppingrunda och INTE handlat något till henne??? Inte sen hon föddes iaf :)! 


Det var någon som var helnöjd efter en dag med papsen!!!

God natt på er...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, varför missade du den?!! ;-)

2008-08-31 @ 02:35:24
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Jag har sett att du ibland har lagt upp filmer från Youtube. Hur gör du det? Får det inte att funka på bloggen...

2008-08-31 @ 09:56:31
URL: http://leossida.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för hjälpen!

2008-08-31 @ 12:03:13
URL: http://leossida.blogg.se/
Postat av: Annelie

Åh, filmen går i repris idag! Fortfarande tv400 men klockan 17.15 :-)



Den kan te lite märklig emellanåt, men allt faller på plats i slutet. Jag lovar. Och den är vacker.

2008-08-31 @ 14:52:18
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0