Vilken festhelg...

Denna helg så har det bara bjudits på trevligheter!

I fredags så hade vi styrt upp ett litet supriceparty för Jimmys pappa som fyller 60 år. Långbord dukades på ett av våra guldställen ute i havet. Kräftor, räkor, paj, tårta och goda drycker var några av förtäringarna som hade packats med. Alla småttingar var utplacerade till sina mormödrar. Skönt! Det blev en riktigt lyckad kväll med hela klanen Dahlberg i solskenet och födelsedags"barnet" himself var mer än nöjd med tillställningen!

 ...mmmmmums!



Igår var schemat fullspäckat. Brännboll i byn på dagen, smarrig buffé hos Linda på afton och till sist SURSTRÖMMING och rajj rajj i byagården på kvällen. Jag vek in lite tidigare än grabbarna då jag kände mig rätt så nöjd och lite sliten efter alla helgens aktiviteter. Skönt med en inte alltför sen kväll! 



Idag så har det varit paltkok hos svärmor. Det var ju inte igår jag åt palt. Den smakade precis lika underbart gott som alltid :)!  

Nu väntar dusch å sen film. En perfekt avslutning på helgen. Jimpa börjar om att jobba imorgon den stackaren. Själv så har jag två härliga lediga veckor kvar innan jobbet kallar igen...och då är det heltid som gäller *snyft*!

HOPPAS NI HAR HAFT EN TREVLIG HELG...

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Palt? Jag känner till namnet men vet inte vad det innehåller. Äter Emil i Lönneberga det?



Vilken härlig helg ni fick, kräftor är ju godare än göttast!

2008-08-18 @ 09:18:54
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Ni verkar leva rena bullerbytillvaron. Jag är avundsjuk. Jag kanske också flyttar till norrland ;-)

2008-08-18 @ 16:47:14
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0