Vilken dag!!!

Ja då pratar jag knappast om den sega dagen som passerat idag!!!
 
Jag har varit så S-J-U-K-T trött och inte lyft ett finger på hela dagen bortsett från en cykeltur i afton då jag verkligen kände att jag var tvungen att lämna soffan en stund och få lite frisk luft. Nej, det är gårdagen som jag syftar på.

Igår så var det dax för ytterliggare en blivande 30-taggare att bli firad. Linda, som var dagens huvudperson, var lyckligt ovetandes om vad som väntade henne när vi stormade in i hennes sovrum vid sjutiden igår morse. Stackarn!



Jag, Fia och Ida åkte med henne till ingen mindre än smyckestillverkaren ylva hansen i Umeå, där Linda under 3 roliga timmar fick tillverka sitt egna smycke. Hon var hur duktig som hellst och resultatet blev mucho bra. Tyvärr så ligger alla bilder från vårat besök hos Ylva i Idas kamera så de får jag uppdatera er med senare.

Här är iaf smycket:

(klicka för större bild)

Jag måste verkligen rekommendera ett besök hos Ylva om ni ska fira någon eller ha som aktivitet på en möhippa. Det var helt kanon och dessutom roligt för den som firas att få ett egengjort minne med sig hem!

Efter vårat besök i Umeå så väntade hela gänget i Furuögrund för att titta på när Linda fick åka gummiring efter båten.

...kolla in sjöräddningen längst upp till höger på bilden, haha.

Sen stod det grillning, bastu och relax hos Fia på schemat.

Sarah var grillmästare. Tills jag tog över och visade hur hampa ska stekas :)!

Kvällen spenderades i båtmagasinet i Furuögrund där vi hade hyrt in två trubadurer av den bättre sorten. Dans, sång, massa skratt, tävlingar, tipsrunda och socialt umgänge hanns med innan vi trötta, glada och väldigt nöda tog båten och åkte hem strax efter 2-tiden. Jag hade sovit knappt fem timmar natten till igår och varit igång nonstop från kl 6 så jag bokstavligen stöp i säng när vi kom hem. Men det var värt varenda sekund!

Här kommer lite bilder från kvällen:





Vi hade ordnat så att våran sångfågel fick uppträda med några låtar.

Nu ska ni få se något kul. Sarah visade ett partytrick som man gör samtidigt som någon fotar. Blåsa järnet och skaka på huvudet gav detta "fina" resultat som vi höll på pinka ner oss av skratt när vi gjorde:

...haha :)!

Den givna vinnaren var Sarah her self...


Ikväll så är aktiviteterna högst passande efter dagsfomen...film! Img väntar en ny och piggare dag!

...ADIOS :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka bilder, haha! =) Nu fick man sig ett gott skratt innan det är dags att slänga sig i bingen.

Tackar för det!

2008-08-10 @ 21:20:03
Postat av: linda

ja jisses villken dag... hur roligt som helst.

kommer aldrig att glömma denna dag så länge jag lever..miljoners tack till dig darling!!!

2008-08-10 @ 21:34:25
Postat av: Lindfors

Men guuu så fina bilder!(????)

Absolut en kanonkväll...

Puss på dej!

2008-08-11 @ 18:37:08
Postat av: Sandra R

Hahahaa, vilka roliga bilder. Det partytricket ska jag ta med mig till nästa fest. :-)

2008-08-12 @ 09:22:39
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Sofie

Måste säga att jag gillar bilden på Ida och Marie skarpt också. Mycket kuliga bilder!

2008-08-12 @ 22:10:50
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: pia

ojojoj...jag har åxå varit på fest å gjort "den där" "blåsleken"...då var det syster Sjölin och Jenny som visste hur den skulle lekas...helt sjukt...nånstans finns bilder på mig förevigat, Jenny är alltid me på ett hörn;)



ha det!

kramisaaaar

2008-08-15 @ 22:21:58
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, vilka roliga bilder. Det ska jag lätt testa nästa gång vi har party:-)

2008-08-18 @ 13:39:58
URL: http://arneochanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0