Julnostalgi...

Satt och kollade in lite gamla bilder härom kvällen och fick lite flashback från tidigare jular...

Julen 2004 var den enda julen som vi firade i Stockholm. Då jobbade både jag och syster så jag och Sandra styrde upp ett "litet" julbord hemma hos oss för 11 personer. Jag hade minns denna jul lite extra för jag hade färgat håret i en jättehemsk mörk färg och dessutom åkt på värsta hemska ögoninflammationen. Inte snyggast :-)!

...bakar pepparkakor m Billy & Helenas barn 2004.

2005...då glömdes kameran tyvärr hemma. Denna jul firades i norr med MASSVIS av snö och var vi runt på FEM olika ställen (mormor, farfar, svärfar, mamma och svärmor). Fruktansvärt och vi bestämde oss för att det var absolut sista gången som vi flängde runt så. Jag var gravid i de tröttaste veckorna och inte på topp!

2006...Agnes första julafton, 6 månader gammal.
Detta år var vi hemma hos oss och hade hela min och Jimmys familj här. Very najs!


...skalle-Pers första möte med tomten (ser ni vem det är)!

2007...Jobb till kl 16. Middag hos mamma och vidare till svärmor senare på kvällen. Också en riktigt bra jul! Minns att Sandra började känna av värkar denna dag.



2008...Jobbar även denna jul til kll 16! Kvällen spenderas här i Båtvik hos oss. Denna gång med en helt ny kombination av folk i form av min familj och Jimmys pappas familj. Tror att det kan bli kul!

Idag har vi värsta tänkbara skitväder här! Det blåser som 17 och underlaget ute är som en nyspolad ishockeyplan. Inte så kul! Vi har varit inne hela fm och sysselsatt oss med diverse pyssel. Mysigt, men något frustrerande då jag hade tänkt att vi skulle haft en riktig utedag! Ska iväg och jobba i em....so long!

Kommentarer
Postat av: Nattie

Vad roligt att du minns jularna, jag minns knappt vad jag gjorde i går ;-)

Hoppas du får en bra jobbareftermiddag, själv är jag sjukskriven denna vecka.. Så lugnet råder här hemma.

KRAAAM!

2008-12-17 @ 12:06:42
Postat av: Anna B

Härliga gamla bilder! Det är inte dumt att sitta och minnas tillbaka... Något som tål att funderas över... Ha det! Kram Anna

2008-12-17 @ 17:06:58
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Herregud så söt Agnes var som ½års tomtegumman! Hihi så gullig med tungan!



Jamen ni kan väl komma förbi på lite fika någon dag om ni har tid över? Hur har ni det nu innan julafton? Hur jobbar du mellandagarna? Vi är lediga nästan jämnt så det vore verkligen på tiden att vi hittade på något!

2008-12-17 @ 22:18:32
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0