Vad tusan hände...

...med vårat dra-ner-på-julklappsinköp detta år???



Gick på stan i exakt 4(!) timmar idag för att beta av alla julklappar och presenter inför kommande födelsedagar. Tack o lov så rådde lugnet i stadens alla affärer och folk verkade ha annat för sig idag än att springa runt och jaga julklappar. Däremot så blev jag olyckligtvis inte klar med julklappsinköpen...gaaah!!! Så det innebär minst en till repa på stan, SUCK!  

Jag köpte även de första plaggen till bebis idag (om man bortser från tradera då). Kunde bara inte hålla mig när jag såg denna lilla karamell i velour och ett par bruna strumpisar i pytteformat. Jag kan inte fatta att vi "snart" ska ha en så liten här hemma igen. En pytte som passar i små pyttekläder! Ni kanske tycker att det var lite våghalsat av mig att köpa en klänning då vi inte med 100% säkerhet vet att det är en liten tjejja i magen. Men den var inte dyr och många i omgivningen ska oxå ha barn -09 så får inte vi en flicka till så lär någon annan få det. Småbebisflickkläder är ju bara för underbart roligt att handla!!! Roligt, men farligt för plånboken!


Efter shoppingrundan så väntade besök nr 2 hos barnmorskan som visade sig vara en jätterar och käck lite äldre dam som jag gladeligen besöker igen. Hon hade tom läst igenom hela min journal innan besöket vilket jag från förra barnmorskemottagningen INTE är van vid. Jag tror knappt att barnmorskan som jag hade när jag väntade Agnes kände igen mig på slutet trots att jag då besökt henne ett x antal ggr. Hur som hellst...magen mättes och hjärtljud avlyssnades. Bebis växer och verkar må prima där inne. Skönt! Jag gick igenom besiktningen dock med en prick i protokollet. Mitt blodtryck är alldeles för lågt. Det förklarar min ökade trötthet som jag känt av den sista tiden. Pga av det låga värdet så bad jag en kollega ikv att ta blodtrycket manuellt då jag ville försäkra mig om att dagens teknologiska utrustning verkligen stämmer vilket jag ibland synar. Han fick iaf nästintill samma värde, dock något lägre. Hm! 

Nu är det läggdax...img väntar julbord med jobbet :-)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag hade också lågt blodtryck när jag väntade Emma, svimmade hela tiden första trimestern.

2008-12-10 @ 00:05:56
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jobbigt med julklapparna, jag tycker det är samma visa alla år. Man säger att "i år ska vi inte köpa så mycket" och ändå hamnar man i panik den sista veckan innan jul.. suck

Jag tycker det är så skönt på juldagen då allt är avklarat och man bara kan njuta av julen :-)

2008-12-10 @ 08:19:37
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Tråkigt att du inte fick alla julklappar klara på en gång. Vilken jättesöt klänning, bebis kommer bli hur fin som helst.

Var rädd om dig Johanna, inte kul med för lågt blodtryck.

Kram

2008-12-10 @ 12:42:00
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vadå "klar med julklappsinköpen"?? Jag har ju inte ens börjat ju!! Men jag tror julen kommer senare hit till Borås... puh...



Grattis till magputet dessutom! Se till att gotta dig och lata dig lite nu, glöm inte att man absolut kan komma undan med att skylla på foglossning när man är gravid. Ingen kan se om du ljuger...bara ett litet tips ;)

2008-12-10 @ 14:08:41
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Anna B

Hoppas julbordet smakar! Kram Anna

2008-12-10 @ 18:17:17
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag har inte ens börjat med julklappana...

Kram

2008-12-10 @ 21:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0