AUDIT

Jimpa sover...bara dynga på tv...pigg som 17, vad göra? Hamnar förstås vid datorn ;)!

I helgen när jag jobbade så fyllde jag i ett formulär som heter AUDIT (bör nog tillägga att jag gjorde det endast för skojs skull). Det används i vissa patientfall för att kolla dennes alkoholvanor. Jag klarade mig utan anmärkningar. Men tanken slog mig...hade jag gjort testet för vill säga 5 år sedan så hade poängen sett helt annorlunda ut!!! Man kanske blir klokare med åren? Tror det faktum att vi har barn nu gör nog sitt oxå, kan ju inte röjja runt som tidigare!

Testa själva men lova att meddela mig resultatet:
www.beroendecentrum.com/pages/topmenu/formular/audit.pdf>
Jag ska kanske tillägga att poängen till svaren är 0-4, alltså 0 poäng för t ex svarsalternativet aldrig och 4 för det högsta alternativet. Svårt att förklara!!!

Kram å god natt på er från systemtomten
(good old days, då jag inte velat göra en AUDIT :) )

Kommentarer
Postat av: Jenny och Cailey

Klickade in på den där. Såg ut som nåt man fyllde i hos barnmorskan på inskrivningen.

Jag dricker inte alkohol längre, äter inte heller godis. Värsta duktiga jag.

Och då menar jag ALDRIG när det gäller alkohol. Inte för att jag haft problem, men jag har insett att alkoholen har förstört mitt liv, trots att jag inte själv "druckit" (som en alkis alltså) så jag känner mig bara äcklad.

Men ibland längtar jag naturligtvis tillbaka till Finland när vi låg i bubbelpoolen med en tanig liten tonåring som säkert tyckte det var asfräckt med tre fulla tjejer som bara fjantade sig.

Det var tider det. Och hade du inte packat väskan hade du inte hunnit med... hehe.

2008-02-06 @ 09:21:05
URL: http://cailey.blogg.se
Postat av: Anonym

Jenny: Va....slutat dricka sprit???? Why?

2008-02-08 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0