Perfekt tajming!!!

Ikväll när jag kom hem och skulle köra in bilen i garaget så hörde jag en helikopter komma surrandes norrifrån. Jag förstod ganska snabbt att det var Jimpa med kollegor som var ute på något mission i krokarna. Jag skyndade mig att slita ut Agnes i bilen så att hon skulle få se helikoptern och sen hade vi första parkett när den flög fram o tillbaka över huset. Det var sååå häftigt att se Agnes reaktion när helikoptern passerade just ovanför trädtopparna och jag hade kunnat betala dyra pengar för att ha en filmkamera till hands just då! Våran lilla fordonstokiga madam blev heltokig av lycka kan jag lugnt säga! Sedan gick hennes mun i ett tills jag la henne för natten..."hellidotter...Mimmi (hon kallar Jimmy för Mimmi eller Mimmy) hellidotter"!!!

Jag och Jimmy har pratat länge om att det skulle vara så kul att åka upp hela familjen till hans jobb och kolla på helikoptrarna eller att de kommer och flyger här i området så Agnes får se dem. Just för att hon är så fashinerad av helikoptrar (å traktorer, å skotrar, å motorcyklar mm).
Tänk om jag kommit hem bara någon minut senare! Då hade vi missat allt! Ibland ska man ha lite tur...


Nu är det bingtime här, ska upp i ottan imorgon!

Natti natti på er


Kommentarer
Postat av: Annelie

Själv skickade jag upp emma i en helikopter i somras på västkusten. 500 spänn för en kvart, men hon var överlycklig efteråt!

2008-02-13 @ 19:42:44
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Jenny & Cailey

Jag tror att hellidottern hade följt efter er med bilen... varför säger hon Jimmy? Säger hon inte pappa? Bambi sa väl också Mimmi va? Hehe. Cailey sa "jalla" igår flera gånger... vadå ironi. Vi bor i Södertälje. Men jag kom fram till att det skulle vara glass. Och inte jalla som i arabiska betydelsen jalla...

2008-02-14 @ 10:06:08
URL: http://www.cailey.blogg.se
Postat av: Johanna

Jenny: Ingen aning! Men hon säger pappa ibland oxå. Det händer även att hon kallar honom Jimmy Dahlberg och det fattar jag inte varifrån hon fått det för vi tilltalar ju aldrig honom vid fullt namn.

2008-02-20 @ 22:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0