Bara en reflektion

När jag var gravid så var det en bekant som sa till mig..."när man får barn så förstörs ens kropp, ens fritid och ens ekonomi." Det känns ju lagom kul att höra när man sitter där med magen i vädret! Förstör tyckte jag var ett starkt uttryck i detta sammanhang. Däremot kan jag nu, med facit i hand, konstatera följande:

Kroppen: Ja, man har ju inte blivit vackrare direkt, men det kunde ha varit jävligare. Något kilo plus känns inte som värsta katastrofen!

Fritid: Självklart så hinner man inte riktigt med allt man kanske skulle vilja göra och allt man gjort tidigare, men mycket blir som man gör det till. Det mesta går om man bara vill! Sen så är prio 1 i livet nu att få umgås med min underbara dotter! Jag hinner nog faktiskt med allt annat som känns viktigt för mig just nu.

Ekonomi: Visst hade jag mer pengar att röra mig med tidigare. Jag kanske inte kan köpa massa kläder/skor/väskor titt som tätt som jag gjorde tidigare. Men behovet finns inte heller längre kvar av någon anledning. *Harkel*...inte på samma sätt iaf!!! På föräldrapenningen blir man INTE rik!!!!! Nu kanske man måste tänka till en o annan gång inför större köp. Men vi klarar oss...gott o väl, så pengar känns inte som något problem!

Det känns nästan tom som att även om jag hade fått värsta hängbuken, varit snorfattig och knappt hunnit med något på fritiden pga graviditet/skaffa barn så skulle jag aldrig tveka på frågan om jag ångrat beslutet! ALDRIG!!! Kärleken till ens barn väger upp ALLT ANNAT!!!

                      .........att få barn var det tveklöst bästa som hänt mig...på alla sätt!

image307

Kommentarer
Postat av: Annelie

...kan bara skriva under på ovanstående. Bortsett från att min ekonomi bara blivit bättre sen jag fick barn, eftersom hon föddes direkt efter att jag tog studenten :-)

2008-01-17 @ 21:49:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: mk

Hej.
ja, du har rätt. Att få barn och att ha barn är största lyckan i livet, värt precis allt.
Hoppas allt är bra med er, sj väntar och väntar och väntar vi...
kram

2008-01-17 @ 22:15:29
URL: http://mkfitness.blogg.se
Postat av: Lillasysteryster

Jag håller med! Det enda mina barn har "förstört" är mina tuttar... ;-)

2008-01-17 @ 22:58:45
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Johanna her self

Annelie: Ja din plånka har ju bara vuxit å vuxit. Det var kanske en fördel med att få barn så ung!

mk: Håller tummarna att h*n tittar ut snaaaart!

Lillasysteryster: Gaaaah, du är ju för j*vla rolig!!! Fast d lät mindre kul med tuttarna!

2008-01-17 @ 23:09:20
Postat av: Emma

Får man fråga om den bekanta hade egna barn? Korkad kommentar i såna fall- för som du säger- det är ju värt varenda degmage i världen, och inte tusan hänger det ju på dom tusenlapparna :-)

2008-01-17 @ 23:26:58
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Johanna her self

Emma: Japp, hon har barn!

2008-01-17 @ 23:48:03
Postat av: Tessan

Fast kan man kanske säga att det där med att skaffa barn förstör ens sömn.... Eller?? =)

2008-01-17 @ 23:59:07
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Johanna her self

Tessan: Ja kanske i de flesta fall men inte i vårt. Har ju en latkorv utan dess like!!!

2008-01-18 @ 00:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0