Optikdjungeln

Nu i vår så har jag planerat att köpa lite kameragrejjer. Bland annat så ska ett nytt objektiv, stativ, batterigrepp, filter, uv-skydd, en större kameraväska och extrabatteri inhandlas. Det svåra är att hitta ett bra och prisvärt objektiv som uppfyller de krav jag har med tanke på de motiv som jag fotar. Jag har suttit och kollat en del på nätet och har nu hittat några tänkbara som jag väljer mellan. Jimmy har en jobbarkompis som är jätteduktig på kameraprylar och han ska hjälpa mig. Det känns bra så man inte köper några kassa grejer. Det handlar ju ändå om en hel del pengar! Har iaf insett att systemkameran i sig är billig jämfört med allt man måste köpa till om man vill att kameran ska komma till sin rätt. Men det enda intresset jag har som kostar så det är bara att bita ihop, betala o se glad ut.

Hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag även bytt ut mitt kamerahus till den här godingen:

Men över 20 000 kr är lite väääl saftigt tycker jag! Får invänta min framtida trissvinst!

Ikväll så är det dax för matlaget igen. Denna gång så är det jag, Sandra och Frida som ska koka ihop något gott. Planerna är att vi ska bjuda på choritzogratängen som jag gjorde i julas. Den är ju bara så himla goooood! Till efterätt så har vi valt Emmas ljuvliga vita kladdkaka med hallonsås. Mumma! Spinningen ikv kan bli lite knivig med så mycket god mat i magen, haha!

Här kommer en bild på Lovisa och Agnes från i lördags:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0