Fult blått blir snyggt vitt!



När vi köpte vårat hus så var det rödfalurött med mörkblåa knutar och mörkblått runt alla fönster. Detta gav ett rätt mörkt intryck med tanke på läget av huset. Vi var (faktiskt!) rörande överens om att detta måste åtgärdas! Eftersom de omfattande inomhusrenoveringarna tagit sådan tid så har husmålningen inte blivit av förrän i sommar. Hur som hellst, det jag vill säga är att jag trodde inte att det skulle göra sådan j*vulsk skillnad att måla fönster, knutar och tak vita. Men det blir som ett nytt hus! Sen har vi även bytt nyans på rödfärgen vilket oxå gör riktigt stor skillnad. Jag är hur nöjd som hellst!!! Det tar sig!

Sen att det ser ut som att en bomd exploderat i vårat hus är väll något som jag måste blunda för ;)! Tyvärr så saknar jag den förmågan! Jag springer runt med dammsugaren som en skållad råtta men det har visat sig vara tämligen meningslöst. Jimpa har tagit bort fönsterna och slipat innerkarmarna vilket innebär slipdamm o skit till förbannelse. Men men, fint blir som sagt väldigt fint :)!

Jag sa till J härom dagen när jag stod o skrapade färg för brinnande livet att nästa sommar då blir det minsann inga större projekt här hemma! Då vill jag bara ha semester utan en massa måsten. "Ja då måste vi åka härifrån för jag klarar inte av att vara hemma utan att göra ngt" fick jag till svar. Sen kom det fram att han har tänkt byta tak nästa sommar. Nej, men det är ju inte så mycket jobb med det!!! Eller? Så är livet med en halvdamp, haha! Men han är så duktig min handyman! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad ni är dukiga, och väldans kul när man faktiskt ser stor skillnad..

2008-07-29 @ 10:49:13
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Frida

Hädanefter kanske man behöver vägbeskrivning för att hitta till er när man ska hälsa på. Om man inte känner igen sig tänkte jag... Ni är duktiga som jobbar å sliter så. Som sagt var inget litet projekt det där...

Hördu, när ska vi foto busen på bryggan då?



Ha det gött!

2008-07-29 @ 15:02:55
Postat av: sandra

Det blir verkligen skitsnyggt med vitt! Jag visste väl att det skulle bli fint, men det blev meer skillnad än vad jag kunde tro!

2008-07-29 @ 18:45:53
Postat av: Tessan

Vad fint det blir! Tänk vilken skillnad lite färg kan göra! Även om själva färgskrapningen inte är så kul, kanske det känns värt det när allt är klart. =) Jag har en idé: Ni kan ju komma hit och vara här hela nästa sommar, så kan halvdampJimpa få jobba på vårat hus om han har svårt att vara still och så kan du & jag slappa och ha semester under tiden! =))

2008-07-31 @ 21:55:02
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Tessan

Haha! Det var faktiskt väldigt lugnt & städat. =) Dom flesta var nog nyktra och körde bil. Det kom en bil med 4 personer i. Efter en stund upptäckte vi att alla 4 drack alkohol och då var vi ju tvungna att fråga vem det egentligen var som skulle köra. Ingen, blev svaret! =) Nästa år får ni komma dit och styra upp partajandet!

2008-08-04 @ 22:55:15
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Vad hände med det senaste inlägget? Borta bara...

Så fint ni får det hemma. Trist göra men alltid lika trevlig när det är klart.

Ha det så skönt nu i augusti!

2008-08-05 @ 19:26:23
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0