Varma, varma dag

ÄNTLIGEN sommarvärme!!!

Och inte så lite heller! Imorse när vi klev upp vid 8-tiden så visade termometern på över 20 grader...i skuggan! Jag cyklade in till Byske för att lämna A hos mamma på fm för att sedan möta upp jobbet, personal+patienter, som kom på besök i Båtvik. Inte hem till oss utan vi höll till vid dansbanan. Jag hade först tänkt att A skulle få följa med men pga av klientelet på patienterna så sa Jimmy big no no. Fast jag tror inte att lilla A klagade - tvärtom - för hon fick bada non-stop ett par timmar i mommes pool. Utepool går hur bra som hellst till skillnad från vad jag skrev i gårdagens inlägg.

Hela dagen har spenderats utanför hemmets väggar. Agnes sov ett maratonpass på nästan 4 timmar(!) efter lunch. Då hanns det med både en del nyttogrejer samt horisontalläge på gräsmattan :)! När Agnes vaknade så var det fullt ös medvetslös i våran pool ända fram tills kl 20. Härligt! Jag var dock tvungen att avbryta badningen lite då o då när hennes läppar var av mörkare kulör.

Ikväll så har jag varit ute på en dryg timmes promenix. Hur skönt som hellst tänkte jag innan jag traskade iväg. Men det var tamejfan den värsta prommen ever! Myggen var som GALNA och jag vet inte hur många myggbett jag samlade på mig efter vägens gång! Det var nog det värsta i myggväg som jag varit med om!
...behöver jag säga att de KLIIIIIIIAR???
(Ni kan ju tänka er hur ryggen ser ut...& anklarna, & armarna!!!)

Här kommer lite pics från den sköna sommardagen:







Byggare Bob har startat "projekt-måla-hus" så nu skrapas det färg för fullt!!! 


Uppvärmning av en överbadad 2-åring:

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hallå!



Har hon semester nu igen eller är de bara en ledig dag. Har inte själv hunnit med att se myggen men de pratas om invasion.

Kram Lillemor

2008-07-04 @ 06:35:42
Postat av: Nattie

Scheeesus!! Men hur ser du ut?! Hoppas ni får en bra helg!! KRAM

2008-07-04 @ 08:46:50
Postat av: Linda J

Ha en riktigt nice helg!!

Ikväll jobbar jag men imorgon åker jag utan sambo o barn till Malmö!!

Det ska bli riktigt skönt!

Sen är det två jobbveckor kvar...oj, vad jag längtar till semestern!!

SES SNART!!!!

2008-07-04 @ 09:24:31
Postat av: Lisa

nej det är inte juice!! haha... det är öl.. Corona heter den med en limeklyfta i.. supergod...

2008-07-04 @ 11:00:28
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: sandra

Det är helt sjuuukt med mygg. Gick ned för att bada Thällo igår och fick vifta som en galning med en lövruska. Blev ändå halverst uppäten, jag som inte brukar bli biten alls!! Kul med jobbet på besök, måste få höra sen vad dom tyckte om Båtvik.

2008-07-04 @ 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0